آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

تحصن اعتراضی ائتلاف مقتدی صدر در پارلمان



اخبار,اخبار بین الملل,تظاهرات در عراق
ائتلاف سائرون به رهبری سید مقتدا صدر در دومین روز از دور جدید اعتراضات در عراق اعلام کرد، تا زمانی که خواسته‌های تظاهرکنندگان برآورده نشود، به صف مخالفان دولت در مجلس پیوسته و اعتصاب می‌کند.

در حالی که بغداد و دیگر شهرهای عراق ساعات ملتهبی را پشت سر گذاشته و دست كم  63 نفر طی دو روز اعتراضات جان خود را از دست دادند، ائتلاف سائرون شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام كرد: این اقدام به دلیل کشته شدن تظاهرکنندگان مسالمت آمیز عراق و نیروهای امنیتی و وخیم شدن اوضاع و نزدیک شدن این کشور به فروپاشی، اجرا نشدن وعده‌های دولت در زمینه اصلاح وضعیت عمومی و مدیریت بحران است.

 

ائتلاف سائرون تصریح کرد: با توجه به مسائل یاد شده و در راستای مسؤولیت اخلاقی و ملی خود برای حفظ ثبات عراق و امنیت مردم تا زمانی که خواسته مشروع معترضان برآورده نشود، ما در مجلس به صف مخالفان خواهیم پیوست و در پارلمان دست به اعتصاب خواهیم زد. در ادامه این بیانیه از تمامی گروه‌های سیاسی خواسته شده است که برای اجرای اصلاحات در عراق از این اقدام ائتلاف سائرون پیروی کنند. در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که ۲۲ اردیبهشت ۹۷ با مشارکت ۴۴.۵ درصد واجدین شرایط برگزار شد، ائتلاف سائرون با ۵۴ کرسی، بیشترین شمار کرسی‌های عراق را بدست آورده بود.

 

"مقتدا صدر" رهبر جریان صدر نیز شنبه شب در بیانیه‌ای با حمله دوباره به دولتمردان، نوشت: اگر برخی فکر می‌کنند تظاهرات یا اعتصاب راه حل نیست پس لابد چسبیدن به قدرت راه حل است در حالی که توانی برای پایان دادن به درد و رنج مردم و رهایی‌شان از فاسدان و تامین یک زندگی عزتمندانه برای آنها ندارند. وی خطاب به مسوولان گفته است: استعفا کنید قبل از آن که برکنار شوید و یا دست به اصلاحات بزنید پیش از آنکه از صحنه زائل شوید چرا که دیگر راه گریزی نخواهد بود.

 

بهارنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------