آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

رویترز: 13 کشته و 865 زخمی در تظاهرات کربلا/ پلیس تکذیب کرد



اخبار,اخبار بین الملل,تظاهرات در عراق
مردم بغداد شب سه‌شنبه راهپیمایی‌های گسترده‌ای را علی رغم منع آمد و شد اعلام شده توسط مسئولان برگزار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، علی‌رغم مقررات منع آمد و شدی که توسط مسئولان اعلام شده است، اما مردم بغداد به خیابان‌ها آمدند.

 

به گفته منابع، در این راهپیمایی‌ها صدای سرودهای ملی نیز شنیده می‌شد و برخی‌ها با خودرو و برخی با پای پیاده در آن شرکت کرده بودند.

 

در همین حال، منابع امنیتی و پزشکی اعلام کردند که طی تظاهرات روز دوشنبه دست‌کم یک تن در استان کربلا کشته شده و ۵۳ تن دیگر زخمی شدند که حال شش تن آن‌ها وخیم اعلام شده است.

 

در همین راستا، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای امنیت ملی این کشور طی جلسه‌ای اضطراری خود عملکرد نیروهای امنیتی و وظایف آنها برای حفاظت از تظاهرکنندگان و نهادها و دارایی‌ها را مورد بررسی قرار داد.

 

همزمان، رهبر جریان صدر عراق از نخست وزیر این کشور خواست تا به انتخابات پارلمانی زودهنگام با نظارت سازمان ملل فرابخواند که در آن، احزاب کنونی شرکت نداشته باشند.

 

سندیکای معلمان عراقی نیز از اعتصاب سراسری در مدارس عراق به مدت چهار روز از روز دوشنبه خبر داد.

 

پیشتر فرماندهی عملیات بغداد دوشنبه شب از منع آمد و شد از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح تا اطلاع ثانونی خبر داد. مناطق مختلف عراق شاهد تظاهرات‌هایی با هدف درخواست برای مبارزه با فساد و بهبود خدمات در کشور است.

 

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی گفت که سه خمپاره در اطراف اردوگاه التاجی سقوط کرد که در این اردوگاه نیروهای آمریکایی حضور دارند. هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 

13 کشته و 865 زخمی در تظاهرات کربلا

به گزارش عصرایران، رویترز به نقل از منابع امنیتی و پزشکی گزارش داد که در پی اقدامات پلیس عراق برای متفرق مردم در تظاهرات دیشب کربلا 13 کشته و 865 زخمی شدند.

 

پلیس کربلا: در تظاهرات روز دوشنبه کسی کشته نشده است

ریاست پلیس کربلا امروز سه‌شنبه درباره اعتراضات روز گذشته این شهر بیانیه‌ داد.

 

در این بیانیه آمده است که در تظاهرات روز دوشنبه هیچ یک از نیروهای امنیتی یا تظاهرات‌کنندگان کشته نشدند؛ یک نفر در دو کیلومتری شرق کربلا و در یک حادثه جنایی که ارتباطی با اعتراض‌ها نداشته جان باخته است.

 

پایگاه خبری «الغد پرس» به نقل از ریاست پلیس کربلا گزارش داد که برای اطمینان از عدم کشته شدن افراد در تظاهرات، «هر کسی می‌تواند به پزشکی قانونی بیمارستان الحسینی مراجعه کند».

 

ریاست پلیس کربلا تأکید کرد که «به صورت قاطع، اخبار جعلی را که در رسانه‌ها منتشر شده تکذیب می‌کند و ویدئوهایی که پخش شده است، صحت ندارد». در بیانیه مذکور هدف از پخش چنین ویدئوهایی، «متشنج کردن مردم کربلا» توصیف و تأکید شد که «ما آماده‌ایم همراه شبکه‌های خبری به پزشکی قانونی برویم و تمامی فرمهای کالبدشکافی روز گذشته را نمایش دهیم».

 

ریاست پلیس کربلا تصریح کرد که به جز حادثه جنایی مذکور، هیچ فرمی برای کالبدشکافی پر نشده است و رسانه‌ها برای رسیدن به حقیقت می‌توانند به پزشکی قانونی، مراجعه کنند.

 

در پایان این بیانیه تأکید شد، هر رسانه‌ای که قصد داشته باشد بدون مراجعه به منبع اصلی خبر، وجهه کربلا را مخدوش کند، مجازت خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------