تجمع معترضان در طرابلس/ تلاش برای بستن بانک ها و ادارات دولتی لبنان



اخبار,اخبار بین الملل,تجمع معترضان در طرابلس
اعتراضات و تظاهرات لبنانی ها به صورت پراکنده در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد و معترضان همچنان بر خواسته های خود برای ایجاد تغییرات سیاسی و مبارزه با فساد پافشاری می کنند.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز، روز چهارشنبه شماری از معترضان مقابل بانک لبنان و ادارات دولتی در این شهر تجمع کرده اند و قصد دارند این ادارات را ببندند و مانع ادامه فعالیت آنها شوند.

 

پایگاه خبری النشره نیز در این باره نوشت: گروهی از معترضان در طرابلس درمقابل بانک لبنان و نهادهای دولتی تجمع کرده اند تا به بستن آنها بر دولت این کشور جهت تحقق خواسته های خود در زمینه ایجاد تغییرات سیاسی و مبارزه با فساد فشار بیاورند.

 

همین پایگاه از بستن تعدادی از کارخانه ها در شهرهای مختلف لبنان خبر داده است.

 

نبیه بری: اولویت تشکل دولت است/ اوضاع تحمل تاخیر را ندارد

از سوی دیگر نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در سخنانی گفت که اولویت کنونی تسریع در روند تشکیل دولت است.

 

بری تاکید کرد که اوضاع دیگر تاخیر در روند تشکیل دولت را تحمل نمی کند و هرچه تاخیر شود، خطر آن برای کشور بیشتر می شود.

 

رئیس مجلس نمایندگان لبنان خاطرنشان کرد: ما در سال ۲۰۰۵ و پس از ترور رفیق حریری در وضعیت سیاسی بسیار بدی بودیم اما اوضاع اقتصادی مثل وضعیت بد فعلی نبود اما با این وجود از آن وضعیت سخت عبور کردیم اما وضعیت امروز به شدت پیچیده شده و دیگر تحمل کوتاهی و غفلت بیشتر در قبال ان را ندارد .

 

وی با تاکید بر اینکه پارلمان در امر انتخاب کمیته های پارلمانی و تصویل مجموعه ای از قوانین اصلاحی هفته آینده با ماموریت بزرگی روبروست، درباره آنچه در خصوص تشکیل دولتی متشکل از ۲۴ وزیر منتشر می شود، گفت: هر آنچه درباره ساختارهای حکومتی منتشر می شود، صحت ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------