ترور قانونگذار هنگ‌کنگی ناکام ماند



اخبار,اخبار بین الملل,ترور قانونگذار هنگ‌کنگی
یک قانونگذار هنگ‌کنگی امروز صبح در مقر ستاد انتخاباتی خود هدف حمله قرار گرفت و جراحاتی نه چندان عمیق برداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، «جونیوس هو» قانونگذار هنگ کنگی حامی دولت پکن و از مخالفان اعتراضات چند ماهه در هنگ کنگ صبح امروز چهارشنبه به ضرب چاقو هدف حمله قرار گرفت و از ناحیه سینه زخمی شد.

 

«جونیوس هو» که خود را برای شرکت در انتخابات شورای منطقه‌ای آماده می‌کند امروز صبح در مقر ستاد انتخاباتی خود در شهرک «توئنمون» هدف حمله قرار گرفت و جراحاتی نه چندان عمیق برداشت.

 

در ویدئویی که از حمله به او منتشر شده است جونیوس هو با مردی که دسته گلی را به او می‌دهد، گفت و گوی صمیمانه‌ای را آغاز کرده است. به نظر می‌رسد مرد از سختکوشی و تلاش وی تقدیر می‌کند و خواهان گرفتن سلفی با اوست. اما ناگهان به جای تلفن، چاقویی را از کیف خود خارج می‌کند و در سینه هو می‌زند. این حرکت باعث می‌شود هر دو به زمین برخورد کنند.

 

در پی اقدام این مرد، نیرو‌های امنیتی به سرعت به او حمله کرده و بازداشتش می‌کنند. هو نیز که جراحات جزئی برداشته بود می‌ایستد و دقایقی بعد به بیمارستان منتقل می‌شود. تصاویر منتشر شده هو را در حالی نشان می‌دهد که ایستاده و با پیراهن خونین منتظر نیرو‌های امداد است.

 

پلیس هنگ کنگ نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرد هو از ناحیه چپ سینه مجروح شده است.

 

این قانونگذار هنگ کنگی که یکی از مخالفان اعتراضات چندماهه در هنگ کنگ است همواره از جانب احزاب مخالف مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------