سعد حریری: مالیات‌های اضافی بر مردم وضع نخواهد شد



اخبار,اخبار بین الملل,سعد حریری
نخست وزیر لبنان پس از پایان نشست کابینه در کاخ بعبدا گفت: بودجه دارای کسری بودجه ۰.۶ درصدی است و مالیاتهای اضافی بر مردم وجود نخواهد داشت.

به گزارش مهر به نقل از النشره، سعد حریری نخست وزیر لبنان پس از پایان نشست کابینه در کاخ بعبدا  با اشاره به توافق با بسته اصلاحاتی وی و بودجه 2020 از آن به عنوان تحول اقتصادی در این کشور یاد کرد و گفت: بودجه دارای کسری بودجه ۰.۶ درصدی است و مالیاتهای اضافی بر مردم وجود نخواهد داشت.

 

وی افزود: من به شرکا می گویم که هدف فعالیت سیاسی تامین کرامت مردم است و این کرامت از احساس به حاکمیت و آزادی و استقلال می آید و اینکه برای مردم خدمات اساسی و درمانی وجود داشته باشد.

 

حریری تاکید کرد: جوانان سرخورده شدند و در نتیجه به خیابانها برای بیان خشم و مطالبات خود آمدند که خواسته های برحقی بود. اما خواسته روشن کرامت، احترام و محترم شدن رای آنها بود. از سه روز قبل به شرکایم مهلت ۷۲ ساعته دادم من آنرا از جوانان در خیابانها نخواستم زیرا من در خدمت آنها هستم.این مهلتی به شرکا بود تا حداقل خواسته ها محقق شود.

 

وی از کاهش ۵۰ درصدی حقوق وزیران و نمایندگان کنونی و سابق و برخی اقدامات دیگر صورت گرفته از جمله کاهش بودجه صندوقهای بازسازی، مهاجرین و جنوب به میزان 70 درصد و نیز تصویب پیش نویس قانون عفو سراسری قبل از آخر سال جاری و نیز تدوین قانون بازگردانیدن اموال چپاول شده و نیز تصویب پیش نویس قانون تاسیس هیات ملی مبارزه با فساد قبل از پایان سال جاری، حذف وزارت اطلاع رسانی و برخی موسسات عمومی و ادغام آنها خبر داد و بیان کرد: به لبنانی ها می گویم که این شاید خواسته های شما را محقق نکند اما آنچه از دو سال قبل به دنبال تحقق آن بودیم را محقق می کند. این اقدامی برای توقف تظاهرات نیست. احدی حق تعرض به شما را دارد و وظیفه دولت حمایت از شماست. با تحرک شما تصمیمات گرفته شد. این گام اولیه است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------