کشته شدگان اعتراضات شیلی به ۱۱ نفر رسید



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات در شیلی
شهردار «سانتیاگو»، پایتخت شیلی گفته شمار افراد کشته‌شده در اعتراضات این کشور به ۱۱ نفر رسیده است.

به گزارش فارس، شهردار «سانتیاگو»، پایتخت شیلی روز دوشنبه گفته شمار افراد کشته‌شده در اعتراضات این کشور به ۱۱ نفر رسیده است. 

 

به نوشته سی‌ان‌ان، «کارلا روبیلار»، شهردار پایتخت شیلی گفته که در ناآرامی‌های دیروز (یکشنبه) هشت نفر کشته شده‌اند. او مدعی شده بسیاری از این افراد حین غارت از فروشگاه‌هایی که آتش گرفته‌اند کشته شده‌‌اند. 

 

ناآرامی‌ها در شیلی امروز وارد هشتمین روز خود شده است. «سباستیان پینرا»، رئیس‌جمهور شیلی گفته که وزرای کابینه او قصد دارند طرح قبلی برای افزایش کرایه مترو را لغو کنند. 

 

رئیس‌جمهور شیلی روز شنبه پس از برگزاری اعتراضات و ناآرامی‌هایی در سانتیاگو که به آتش گرفتن یک ساختمان و بسته شدن برخی ایستگاه‌های مترو شد وضعیت اضطراری اعلام کرده بود. دولت روز یکشنبه هم مقررات منع آمد و شد در این کشور برقرار کرد. 

 

جرقه اعتراضات در شیلی را تصمیم دولت برای افزایش قیمت بلیط مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی زد. 

 

شاهدان عینی شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های بین‌المللی ادعا کردند معترضانی که نقابها و لباسهای مشکی به صورت و تن داشتند، چندین اتوبوس و چند ایستگاه مترو را در پایتخت به آتش کشیده و مغازه‌ها را تخریب و یا غارت کردند. در مقابل پلیس و نیروهای امنیتی شیلی برای پراکنده کردن معترضان از باتوم و گاز اشگ آور استفاده کردند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------