آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نصرالله: ترامپ برای نفت سوریه مانده است/ جنگ آمریکا علیه ایران ۹۹ درصد منتفی است



اخبار,اخبار بین الملل,نصرالله
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: این نفت است که برای ترامپ ارزش دارد. ترامپ به خاطر میدان‌های نفتی نیروهای آمریکایی را در سوریه نگاه داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز این سخنرانی خاطرنشان کرد: مراسم امروز ما در خصوص روز شهید است. در روز یازدهم سال ۱۹۸۲، جوان شهادت‌طلب شهید احمد قصیر به مقر حاکم نظامی اسرائیلی اشغالگر در شهر صور با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود، حمله کرد و دشمن اذعان کرد که طی آن بیش از ۱۰۰ افسر و سرباز کشته شدند. این عملیات بزرگی بود. با وجود عملیات استشهادی دیگر، اما این عملیات استشهادی احمد قصیر در درجه اول قرار دارد و ما از این رو، این روز را روز شهید نامیدیم.

 

وی ادامه داد: به یاد داریم که در روز شهید، چگونه شارون به خاطر این شکستی که به ارتشش بعد از عملیات استشهادی احمد قصیر وارد شده بود، خوار شده و احساس شکست می‌کرد. روز شهید سالگرد هر یک از شهدای حزب‌الله است.

 

ترامپ با ارتش خود به عنوان ارتش اجیر شده رفتار می‌کند

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به گونه‌ای با ارتش آمریکا رفتار می‌کند که گویی ارتش اجیر شده است، به همین دلیل آنها تصور می‌کنند که همه مردم همچون خودشان هستند.

 

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: شهداء ما را وارد زمان پیروزی‌ها و دستاوردها کردند و ما از آنها به خاطر این اقدام پسندیده قدردانی می‌کنیم. از دستاوردهای آنها همچنین این بود که خطرات بزرگ را از کشور ما دور کردند، همانند آن هجمه تروریستی که طی سال‌های اخیر رخ داد. آنها ما را به کشوری تبدیل کردند که فرماندهان ارشد دشمن به کشور ما به عنوان یک تهدید موجودیتی به خود نگاه می‌کند. مقاومت در حال حاضر در اوج قدرت و حضور و اهمیت خود به عنوان بخشی از محور مقاومت در منطقه است.

 

واکنش عبدالملک الحوثی به تهدیدهای اسرائیل بسیار مهم است

وی ادامه داد: سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن به صورت آشکار در واکنش به تهدیدهای اسرائیل اعلام کرد که پاسخ از طریق شدیدترین حملات صورت خواهد گرفت و این سخن بسیار مهم است.

 

دبیرکل حزب‌الله عنوان داشت: این سخنان از فرمانده جبهه‌ای مطرح شد که با تجاوزگری‌های آمریکا و عربستان از پنج سال قبل روبرو بوده و سلاح‌های پیشرفته دارد. اسرائیلی‌ها به خوبی به سخنان سید الحوثی گوش فرا دادند، چراکه این سخنان اعتبار و صدق دارد. یمن در محور مقاومت بسیار مهم و اساسی است و یمن به صورت آشکار اعلام می‌کند که قادر به پاسخ دهی است. جنبش‌های مقاومت باید به موضع سید الحوثی افتخار کنند و آن را عامل دیگری از قدرت بدانند. موضع رهبر انصارالله تحول بسیار مهمی است و دشمن و مقاومت هر دوی آنها اهمیت این امر را می‌دانند.

 

وی ادامه داد: در حالی که بر این حساب باز می‌کنید که ملت‌های ما به دلیل فقر از ایمان و مقدسات و آرمان خود کوتاه بیایند، بدانید که این کار را نمی‌کنند.

 

جنگ آمریکا علیه ایران ۹۹ درصد منتفی شده است

دبیرکل حزب الله در خصوص جنگ علیه ایران نیز گفت: برخی بر روی جنگ آمریکا علیه ایران حساب باز می‌کردند و من در اینجا می‌گویم که این امر ۹۹ درصد منتفی شده است. ایران پایداری کرده و دشواری مرحله خروج ترامپ از برجام را پشت سر گذاشت. ترامپ همچنان نشسته و منتظر گوشی تلفن برای پاسخ به تماسی از ایران است. استراتژی ترامپ در ایران شکست خورده است.

 

وی افزود: این نفت است که برای ترامپ ارزش دارد، اما انسان اگر دوست نیز باشد، ممکن است ترامپ در هر لحظه او را ترک کند. ترامپ به خاطر میدان‌های نفتی نیروهای آمریکایی را در سوریه نگاه داشت.

 

آمریکا برای عمیق‌تر کردن بحران اقتصادی لبنان تلاش می‌کند

سید حسن نصرالله عنوان داشت: در لبنان مذاکرات همچنان ادامه دارد تا ما به بهترین راه حل برای کشورمان دست یابیم. لبنانی‌ها بر سر مسائل مهمی و در رأس آنها، مبارزه با فساد و بازپس‌گیری اموال به غارت برده شده اتفاق نظر دارند.

 

وی خطاب به شورای عالی قضائی نیز گفت: اگر پرونده‌ای علیه هر مسئولی در حزب الله وجود داشته باشد، ما به حمایت از این مسئول پایان خواهیم داد.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: دولت آمریکا مانع از این می‌شود که لبنان اوضاعش بهبود یابد و آمریکا برای عمیق‌تر کردن بحران اقتصادی لبنان تلاش می‌کند.

 

وی ادامه داد: شرکت‌های چینی آماده سرمایه‌گذاری به ارزش میلیاردها دلار در لبنان هستند، اما آمریکایی‌ها اجازه این امر را نمی‌دهند. آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها اجازه باز گذاشتن راه در مقابل شرکت‌های چینی را ندادند.

 

یکی از دلایل خشم آمریکا از عبدالمهدی، رفتن وی به چین است

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: یکی از دلایل خشم آمریکا از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق رفتن وی به چین و انعقاد قراردادهایی با پکن بوده است.

 

سید حسن نصرالله عنوان داشت: چرا لبنان باید تسلیم دیکته‌های آمریکا در مورد سرمایه‌گذاری‌های چین در لبنان باشد. فرصت حضور شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در لبنان وجود دارد، اما آنچه که مانع می‌شود، واشنگتن است.

 

وی تاکید کرد: بازگذاشتن فضا در مقابل مشارکت شرکت‌های لبنانی برای بازسازی سوریه در بهبود اقتصاد لبنان نقش خواهد داشت. لبنان از هر ایالتی در آمریکا از جمله واشنگتن امن‌تر است. تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله بر اوضاع اقتصادی و بخش بانکی تاثیر گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: چه کسی در لبنان سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که آمریکا به صورت مداوم به رعب و وحشت می‌پردازد؟ تحریم‌های آمریکا با هدف تحریک داخلی در لبنان به ویژه علیه مقاومت است.

 

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: بازارهای عراق می‌توانند تولیدات صنعتی و کشاورزی لبنان را به صورت گسترده‌ای در خود جای دهند.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی از هیچ اهرم فشاری بر عراقی‌ها برای جلوگیری‌ از بازگشایی گذرگاه البوکمال دریغ نکردند. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که بازگشایی گذرگاه البوکمال اقتصاد سوریه و لبنان را إحیا خواهد کرد.

 

سید حسن نصرالله عنوان داشت: منظور مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از نفوذ ایران در لبنان همان مقاومت بوده است که آنها می‌خواهند "دست آن را قطع کنند".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------