آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

در نخستین جلسه علنی تحقیقات استیضاح ترامپ چه گذشت؟



اخبار,اخبار بین الملل,جلسه علنی تحقیقات استیضاح ترامپ
نخستین جلسه علنی تحقیقات استیضاح ترامپ روز چهارشنبه برگزار شد و در آن افشاگری‌های تازه‌ای علیه پرونده موسوم به «اوکراین‌گیت» مطرح شد.

به گزارش فارس، نخستین جلسه استماع علنی برای پیشبرد تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه با حضور اعضای کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و شاهدان دعوت‌شده به این جلسه برگزار شد. 

 

«ویلیام تیلور»، نماینده ارشد ترامپ در امور اوکراین که به عنوان شاهد به این جلسه دعوت شده بود جزئیات جدیدی درباره رئیس‌جمهور آمریکا فاش کرد. او ادعاهایی را درباره یک گفت‌وگوی تلفنیِ ترامپ که یک روز بعد از گفت‌وگوی جنجالی او با رئیس‌جمهور اوکراین انجام شده مطرح کرده است. 

 

ترامپ روز ۲۵ جولای با رئیس‌جمهور اوکراین صحبت کرد. این گفت‌وگوی جنجالی به آغاز تحقیقات استیضاح علیه ترامپ تبدیل شد. بر اساس افشاگری‌هایی که علیه ترامپ انجام شده گفته می‌شود او در این گفت‌وگوی تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته علیه کسب و کار «جو بایدن»، رقیب انتخاباتی او در اوکراین تحقیقات فساد آغاز کند. 

 

تیلور در جلسه استماع روز چهارشنبه گفت ترامپ یک روز بعد هم در گفت‌وگویی با «گوردون ساندلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا خواستار آن شده که اوکراین این تحقیقات فساد را علیه جو بایدن انجام دهد. 

 

این گفت‌وگوی تلفنی که قبل از آن اشاره‌ای به آن نشده بود ابعاد جدیدی به افشاگری‌ها درباره ترامپ اضافه می‌کند. تیلور در این جلسه استماع گفت: «جمعه هفته گذشته، یکی از کارکنان دفتر من به من از رویدادهایی گفت که روز ۲۶ جولای اتفاق افتادند.»

 

او گفته کارمند دفتر او شاهد بوده که ساندلند بعد از دیدار با یک مقام اوکراینی با ترامپ تماس تلفنی برقرار کرده است. او گفت: «کارمند دفتر من صدای ترامپ را از پشت تلفن می‌شنیده. ترامپ از ساندلند درباره "تحقیقات" سوال کرده است.» به گفته تیلور، ساندلند به ترامپ گفته که اوکراینی‌ها آماده‌اند اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

تیلور در ادامه گفت: «بعد از اینکه تماس تلفنی با ترامپ تمام شد، کارمند دفتر من از ساندلند پرسید ترامپ درباره اوکراین چه فکر می‌کند. ساندلند در جواب گفت که ترامپ برای پیش رفتن تحقیقات از بایدن اهمیت بیشتری قائل است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------