آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

اردوغان: مخالفان ترامپ به دنبال تخریب روابط ترکیه و آمریکا هستند



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه شروط آمریکا درباره خرید سامانه‌های پدافندی روسی، دخالت در امور داخلی این کشور است،‌ گفت مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا عامل اصلی اختلافات دو کشور هستند.

به گزارش فارس، علی‌رغم برخی گزارش‌ها مبنی بر حل نشدن اختلافات بین واشنگتن و آنکارا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت بازخورد مثبت‌تری را از همتای آمریکایی خود در قبال مناقشات بر سر جنگنده‌های «اف-۳۵» و «اس-۴۰۰» دریافت کرده است.

 

اردوغان امروز (پنجشنبه) پس از بازگشت از سفر آمریکا، در فرودگاه استانبول،‌ درباره علت برخی اختلافات بین دو کشور به خبرنگاران گفت: «حلقه افراد ضد ترامپ به شدت در تلاش هستند تا روابط ما را تخریب کنند».

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه ترامپ تلاش‌های صادقانه‌ای را برای حل مشکلات دوجانبه در روابط با ترکیه انجام می‌دهد، توضیح داد: «امیدوارم در پایان گفت‌وگوها به نتیجه مثبتی برسیم. موضع ترامپ را در این زمینه مثبت و سازنده ارزیابی می‌کنم».

 

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از تهدیدات آمریکا علیه کشورش درباره سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰، افزود: «ترکیه می‌تواند سامانه‌های پاتریوت را از آمریکا خریداری کند اما جنجالی که اکنون بر سر اس-۴۰۰ درست کرده‌اند، دخالت در امور داخلی و حاکمیتی ماست».

 

اردوغان همچنین تأکید کرد که ترکیه می‌خواهد آمریکا و روسیه را به‌طور همزمان به عنوان متحدان خودش داشته باشد و برای رسیدن به هدف نیز تلاش می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مدارک لازم برای استرداد «فتح‌الله گولن» اپوزیسیون آمریکانشین دولت خود را به واشنگتن ارائه کرده، اظهار داشت: «وزارتخانه‌های دادگستری دو کشور در این زمینه به مذاکره ادامه می‌دهند... درباره حوادث ارمنستان در سال ۱۹۱۵ نیز به ترامپ و سناتورهای آمریکایی توضیح داده‌ایم که سیاسی کردن اتفاقات تاریخی یک اشتباه است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------