آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

کره شمالی سکوهای پرتاب راکت را با موفقیت آزمایش کرد/ واکنش آلمان و انگلیس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
خبرگزاری یونهاپ از آزمایش موفقیت آمیز سکوهای پرتاب راکت چندگانه و فوق العاده بزرگ کره شمالی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، برخی گزارشها حاکی از آن است که رهبر کره شمالی به نیروهای نظامی این کشور دستور اجرای «رزمایشهای شبه جنگ» با «حجم گسترده» را داده است.

 

گفته می شود که در سال جاری، تمام موشکهای پرتاب شده کره شمالی از یک الگوی مشابه پیروی کرده اند و ژاپن، کره جنوبی و آمریکا به دقت پرتاب این موشکها را تحت نظر دارند.

 

در همین راستا، خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش داد که کره شمالی سامانه شلیک متوالی سکوی پرتاب راکت چندگانه و فوق العاده بزرگ خود را با موفقیت آزمایش کرده است. به گزارش یونهاپ، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هدایت این آزمایش را برعهده داشته است.

 

یونهاپ در این گزارش خود اعلام کرد: «با آزمایش پرتاب متوالی، برتری و قابلیت اطمینان این سامانه تسلیحاتی تأیید شد».

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز از رضایت فراوان کیم جونگ اون از نتایج این آزمایش موشکی خبر داد.

 

واکنش آلمان و انگلیس به آزمایش موشکی کره شمالی

دولت فدرال آلمان در بیانیه ای از کره شمالی خواست با قبول پیشنهادهای ایالات متحده در مورد مذاکراتی که به دنبال خاتمه دادن به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی است، جدی عمل کند.

 

وزارت امورخارجه انگلیس نیز در پی پرتاب‌های روز پنجشنبه کره شمالی گفت، پیونگ یانگ باید آزمایش‌های موشکی را متوقف کند و مذاکرات را با هدف پاک سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده از سربگیرد.

 

بیانیه وزارت خارجه انگلیس،تصریح کرد، لندن نگران آخرین پرتاب موشک کره شمالی است. این اقدام باعث می‌شود تلاش‌ها برای تأمین صلح شبه جزیره کره در آینده تضعیف شود. کره شمالی برای تغییر روند آینده خود بهتر می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای با ایالات متحده به طور معناداری مواجه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------