آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

جانسون: اجرای برگزیت را به نخست‌وزیری ترجیح می‌دهم/ ترامپ در انتخابات انگلیس دخالت نکند



اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون
نخست‌وزیر انگلیس با درخواست از آمریکا برای دخالت نکردن در انتخابات این کشور، گفت طرح خروج از اتحادیه اروپا را در تاریخ 31 ژانویه 2020 اجرا می‌کند.

به گزارش فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار، امروز (جمعه) مجددا به اجرای سیاست دولتش در خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا اصرار ورزید.

 

جانسون در گفت‌وگو با رادیو «اِل. بی. سی» گفت اگر حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری پیش‌رو در انگلیس بتواند حائز اکثریت پارلمان شود، برنامه خود برای خارج شدن از اتحادیه اروپا را در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی اجرا می‌کند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با بیان اینکه درک نمی‌کند به چه دلیل باید بازه زمانی دوره انتقال (بعد از اجرای برگزیت) به بعد از سال ۲۰۲۰ معوق شود، توضیح داد: «اگر ما بتوانیم اکثریت مفید [پارلمان انگلیس] را به دست بیاوریم، آنگاه در دیرترین حالت، در تاریخ ۳۱ ژانویه [برگزیت اجرا می‌شود]».

 

جانسون در پاسخ به این سوال که بین نخست‌وزیری انگلیس یا خروج از اتحادیه اروپا کدام را انتخاب می‌کند، گفت:‌«من ترجیح می‌دهم که از اتحادیه اروپا خارج شویم. این چیزی است که به شما می‌گویم».

 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواست هفته آینده که برای شرکت در نشست ناتو به لندن می‌آید، در انتخابات آتی انگلیس دخالت نکند.

 

نخست‌وزیر انگلیس در این باره اظهار داشت: «کاری که ما به عنوان متحدان و دوستان صمیمی انجام نمی‌دهیم، این است که در کارزارهای انتخاباتی یکدیگر دخالت نمی‌کنیم. بهترین حالت این است که متحدان نزدیکی مانند آمریکا و انگلیس، در انتخابات یکدیگر دخالت نکنند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------