آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بیگان، جانشین احتمالی وزیرخارجه آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,استفان بیگان و مایک پومپئو
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه نوشت: دولت ترامپ تصمیماتی برای انتخاب "استفان بیگان" نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی به جای پمپئو اتخاذ کرده است اما برخی سناتورهای بانفوذ، بویژه "تد کروز" مانع از کناره گیری پمپئو شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور کروز با نامزدی بیگان به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا مخالفت کرده و از دولت ترامپ می‌خواهد تا در مقابل قبول جانشین پمپئو تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش داده شود.  

 

"متیو لی" خبرنگار آسوشیتدپرس می‌نویسد بیگان که از حمایت گسترده احزاب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار است، در صورت کناره گیری پمپئو از ادامه همکاری با دولت ترامپ و ورود به رقابت‌های مجلس سنا، می‌تواند به عنوان وزیر جدید وزارت امورخارجه آمریکا معرفی شود.  

 

اگرچه در هفته گذشته زمزمه‌هایی برای کناره گیری پمپئو از وزارت امورخارجه آمریکا در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است اما تا کنون دولت ترامپ هیچ موضعی در این مورد اتخاذ نکرده است.

 

مجله تایم برای اولین بار در ماه گذشته نوشت: پمپئو در هفته‌های اخیر به سه نماینده برجسته جمهوریخواه گفته است که قصد دارد از پست خود در دولت ترامپ استعفا دهد تا بتواند در انتخابات سال آینده از ایالت کانزاس نامزد مجلس سنای آمریکا شود.  

 

براساس این گزارش، پمپئو به نمایندگان جمهوریخواه گفته است که تنها مشکل نحوه خروج از دولت ترامپ است.

 

سه تن از نمایندگان جمهوریخواه در مصاحبه با تایم گفتند: قرار بود پمپئو تا اوایل بهار سال آینده در وزارت امورخارجه باقی بماند، اما تحولات اخیر از جمله تحقیق در مورد استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان موجب اخلال در روابط پمپئو با ترامپ شده است.  

 

نمایندگان جمهوریخواه در پاسخ به زمان خروج پمپئو از کابینه ترامپ می‌گویند: تصمیم پمپئو برای استعفا با توجه به توانایی‌های وی در مدیریت زمان ممکن است در زمان مناسبی صورت گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------