موضع آیت‌الله سیستانی در قبال نامزد نخست‌وزیری عراق



اخبار,اخبار بین الملل,آیت‌الله سیستانی
یک منبع نزدیک به مرجعیت دینی عراق در استان نجف روز گذشته- دوشنبه- اعلام کرد که مرجعیت هیچ فرد خاصی را برای سمت نخست‌وزیری مد نظر ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، یک منبع نزدیک به آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق روز گذشته-دوشنبه- اعلام کرد که مرجعیت هیچ فرد خاصی را برای سمت نخست وزیری مد نظر ندارد.

 

این منبع تأکید کرد که مرجعیت انتخاب نخست‌وزیر جدید را بر اساس قانون اساسی به تشکل‌ها واگذار می‌کند. برخی منابع سیاسی آگاه روز گذشته از ارائه فهرستی متشکل از اسامی نامزدهای سمت نخست‌وزیری توسط «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق خبر دادند.

 

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از این منابع اعلام کرد: «رئیس‌جمهوری در تعیین نامزد نخست‌وزیری بدون توجه به بزرگ‌ترین تشکل عمل می‌کند». این خبرگزاری اعلام کرد که تشکل بزرگ‌تر پس از نامردی «عادل عبدالمهدی» برای پست نخست‌وزیری به پایان رسید.

 

در ادامه این خبر آمده است که صالح تعدادی از اسامی را ارائه داده که «محمد شیاع السودانی»، «اسعد العیدانی» و «مصطفی الکاظمی» مهم‌ترین آنها هستند. صالح همچنین فهرستی از اسامی مورد نظر تظاهر کنندگان را ارائه داده که «القاضی رائد جوحی» در صدر آنها قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------