آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پوتین: روسیه متقابلاً پاسخ تحریم‌های آمریکا را می‌دهد



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین
رئیس‌‌جمهور روسیه تأکید کرد که تصویب پروژه «نورد استریم 2» در سنا آمریکا بر روابط دوجانبه واشنگتن و مسکو تأثیر می‌گذارد و روسیه پاسخ متقابلی به این اقدام آمریکا خواهدداد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری سالیانه خود ضمن اشاره به بودجه دفاعی آمریکا که تحریم‌های روسیه را در خود گنجانده گفت: «تحریم‌های آمریکا بر روابط دوجانبه تأثیر می‌گذارد و روسیه نیز پاسخ متقابلی خواهد داد».

 

رئیس‌‌جمهور روسیه در بخشی از کنفرانس خبری خود به اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب لایحه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت که بعید است سنای آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

 

با اینحال، وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در این خصوص گفت که فرایند استیضاح ترامپ، «تداوم یک نزاع سیاسی داخلی در آمریکا است».

 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین بر آمادگی مسکو برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) تأکید کرد و هشدار داد: «در صورتیکه استارت جدید تمدید نشود، امنیت جامعه جهانی متزلزل خواهد شد زیرا در صورت عدم تمدید استارت، هیچ‌چیز نمی‌تواند کاهش دهد ».

 

این مقام روس تصریح کرد علیرغم آنکه آمریکا به هیچ‌یک از پیشنهادات روسیه درباره پیمان استارت جدید پاسخ نداده است، اما مسکو آماده تمدید این معاهده است.

 

 معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت، سال 1991 منعقد و سال 2009 منقضی شد. استارت جدید نیز پیمان کاهش تسلیحات اتمی میان آمریکا و  روسیه است و در سال 2011 اجرایی شد و به طرفین هفت سال برای کاهش تسلیحات خود مهلت داده است. 

 

طبق این گزارش، هدف اصلی این معاهده، کاهش یک سوم از زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین محدود کردن دو طرف به عدم استقرار بیش از 700 موشک بالستیک بین قاره‌ای، موشک‌های بالستیک زیردریایی و بمب‌افکن‌های راهبردی و عدم تجاوز از یکهزار و 550 کلاهک هسته‌ای مستقر شده و 800 سکوی پرتاب مستقر شده و غیرمستقر شده می‌باشد.

 

اوایل سال جاری میلادی مقامات آمریکایی و روس یکسری رایزنی‌هایی را درباره سرنوشت این پیمان که دو سال دیگر منقضی می‌شود، انجام دادند. تاکنون واشنگتن یک «آری» یا «نه» قاطعانه درباره ادامه این پیمان مطرح نکرده‌ است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------