اولین اظهارات نخست‌وزیر منتخب لبنان پس از رایزنی با احزاب



اخبار,اخبار بین الملل,حسّان دیاب
«حسّان دیاب» نخست وزیر منتخب لبنان شنبه شب پس از پایان رایزنی هایش با رییس و اعضای فراکسیون‌های مجلس ملی این کشور در بیروت گفت: دولت من «کوچک، فن سالار و مستقل» خواهد بود.

به گزارش کانال های خبری و رسانه‌های تصویری لبنان، دیاب در جمع خبرنگاران خود را مستقل خواند و افزود: وزیران مستقل و متخصص، انتخاب خواهم کرد و کسی که دولت تشکیل می دهد رییس دولت است. از این رو از تصمیم برای تشکیل کابینه در سریع ترین زمان ممکن، منصرف نخواهم شد.

 

شماری از معترضان با تجمع و تظاهرات در پایتخت لبنان ظرف ۴۸ ساعت گذشته که از معرفی دیاب به عنوان نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت می گذرد از وی خواستند انصراف دهد.

 

این اعتراض هم چنان از جمله امشب، در  مناطق وردان و المزرعه در پایتخت لبنان به شکل تحصن، تجمع، راه بندان، سنگ پراکنی و درگیری با نیروهای نظامی و امنیتی ادامه دارد. این اقدام معترضان با واکنش و مخالفت مقام های سیاسی و رهبران طوایف و مذهبی به ویژه «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحیان لبنان مواجه شده است.

 

حسان دیاب اظهار داشت: لبنان در شرایط سخت و بحرانی به سر می برد و وجه مشترک رایزنی ها و سخنان همه‌ی نمایندگان مجلس لزوم و چگونگی خروج از این بحران بود و همه گروه‌ها و احزاب از جمله حزب‌الله در دولت آینده با من مدارا و همراهی خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد: اکنون وقت عمل است و باید برای خروج از بحران، برای تشکیل دولت فن سالار و پاکدست که خواست جنبش اعتراضی مردم لبنان است با یکدیگر همکاری کنیم. 

 

 پیش بینی می شود دولت آینده ی لبنان به جای ۳۰ وزیر متشکل از ۱۸ یا حداکثر ۲۴ وزیر متخصص و مستقل خواهد بود که طبق قانون اساسی این کشور ۵۰ درصد آنان مسیحی و ۵۰ درصد مسلمان هستند.

 

«میشل عون» رییس جمهوری لبنان پنجشنبه شب گذشته حسان دیاب را مکلف و مامور به تشکیل دولت جدید پس از رایزنی با رییس و نمایندگان مجلس کرد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------