حمله نتانیاهو به دیوان کیفری بین‌المللی



اخبار,اخبار بین الملل,نتانیاهو
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال تصمیم اخیر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیقات کامل درباره جنایت‌های جنگی این رژیم در اراضی فلسطین، به این نهاد بین‌المللی حمله کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد، قصد دارد تحقیقات کاملی درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری انجام دهد.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز(یکشنبه) خطاب به وزرای کابینه‌اش در نشستی مدعی شد، دیوان کیفری بین‌المللی "تبدیل به سلاحی در جنگ سیاسی علیه اسرائیل شده است".

 

نخست وزیر اسرائیل در ادامه این ادعاهایش گفت: "آیا آنها دارند ایران، ترکیه یا سوریه را متهم می‌کنند؟ خیر. آنها دارند علیه اسرائیل که تنها دموکراسی در خاورمیانه است طرح اتهام می‌کنند. این یک ریاکاری وحشتناک است."

 

او گفت، تصمیم فاتو بنسودا برای گشایش تحقیقات علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی "متناقض با حقایق تاریخی" و "ضد حق یهودیان برای سکونت در سرزمین یهود" است.

 

او افزود: "تبدیل کردن حقیقت سکونت یهودی‌ها در اراضی خود به یک جنایت جنگی، گفته‌ای به طرزی غیرقابل تصور پوچ است."

 

به ادعای نتانیاهو، دیوان کیفری بین‌المللی نباید شکایتهای فلسطینی‌ها را می پذیرفت چون این دادگاه تنها اختیار رسیدگی به پرونده‌هایی را دارد که دست کم یکی از طرفهای آن "منشور رُم" را امضا کرده باشد.

 

همچنین دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز مدعی شد تصمیم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی اقدامی در راستای "تروریسم دیپلماتیک" است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------