آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش آمریکا به مصوبه پارلمان عراق/ عبدالمهدی: در حال کار برای اجرای قطعنامه خروج نظامیان خارجی هستیم



اخبار,اخبار بین الملل,وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا به مصوبه پارلمان عراق واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از تصمیم پارلمان عراق در تصویب قطعنامه لزوم خروج همه نظامیان خارجی از خاک این کشور مأیوس شده است.

 

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که ما منتظر شفافیت بیشتر ماهیت قانونی و تاثیرات قطعنامه روز یکشنبه پارلمان عراق هستیم قویاً از رهبران عراق می‌خواهیم اهمیت ادامه روابط امنیتی و اقتصادی میان دو کشور و تداوم حضور ائتلاف جهانی برای شکست دادن داعش را مجدداً در نظر بگیرند.

 

عبدالمهدی: در حال کار برای اجرای قطعنامه خروج نظامیان خارجی هستیم

دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای درخصوص گفت‌وگویش با ژان ایولودریان وزیر امور خارجه فرانسه عنوان کرد: نخست‌وزیر عراق در این گفت‌وگوی تلفنی گفت مقام‌های عراقی مربوطه در وزارتخانه‌های مختلف دولت، در حال آماده‌سازی سندی درخصوص تشریح گام‌های قانونی و فرایندی لازم برای اجرای قطعنامه مربوط به خارج شدن نظامیان خارجی هستند.

 

در این بیانیه آمده است: لودریان با ابلاغ پیام امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از خواسته او برای اعطای زمان بیشتر به منظور بحث درباره آینده حضور سربازان خارجی در عراق به نحوی که به حاکمیت عراق نیز احترام گذاشته شود، صحبت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------