آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

الاخبار: ۳۵ سرباز آمریکایی وارد لبنان شدند



اخبار,اخبار بین الملل,سربازان آمریکایی در لبنان
روزنامه لبنانی «الاخبار» روز دوشنبه نوشت: ۳۵ سرباز آمریکایی در روزهای گذشته به بیروت آمدند تا سطح امنیتی سفارت آمریکا در این شهر و حفاظت از آن را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی «الاخبار» نوشت: نکته مهم این است که هواپیمای سربازان آمریکایی در فرودگاه «حامات» در شمال لبنان به زمین نشست و به ‌دلیل نگرانی از واکنش انتقامی پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، به فرودگاه بین‌المللی بیروت، نیامد.

 

«الاخبار» نوشت: شماری از افسران و مشاوران نظامی آمریکایی که در ماشین های ارتش لبنان با عنوان همکاری نظامی میان دو کشور رفت ‌وآمد می‌ کردند، این اقدام خود را کاهش داده اند و بیشتر حضور آنها در حامات است.

 

پایگاه های نظامیان آمریکا در لبنان در سه نقطه متمرکز هستند: نخست پایگاه هوایی «ریاق» در بِقاع در شرق لبنان که دربرگیرنده هواپیماهای بدون سرنشین و جاسوسی است و وظیفه نظارت بر مرزهای این کشور با سوریه را دارد.

 

دوم، پایگاه هوایی «حامات» در شمال لبنان که دربرگیرنده یک گروه هوایی و فرود بالگردهای آمریکایی است که میان لبنان و قبرس پرواز می کنند.

 

سوم، پایگاه دریایی «طبرجا» در غرب لبنان و در ساحل مدیترانه است که محل انتقال کمک های لجستیک به سفارت آمریکا در شرق بیروت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------