آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

درگیری روبروی بانک مرکزی لبنان ۲۰ زخمی برجای گذاشت



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات در لبنان
در جریان درگیری سه شنبه شب میان صدها معترض وضع موجود و نیروهای ضد شورش لبنان روبروی بانک مرکزی این کشور در خیابان الحمراء در غرب بیروت، ۲۰ معترض زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های صوتی و تصویری لبنان گزارش کردند جوانان معترض با سردادن شعار علیه «ریاض سلامه» رییس کل بانک مرکزی و محکوم کردن سیاست های مالی و اقتصادی، خواهان استعفا یا برکناری وی شدند.

 

برپایه این گزارش، عده ای از معترضان به مراکز تجاری و شعبه های بانک ها در خیابان اصلی الحمراء حمله کردند و شیشه های آن ها را شکستند.

 

جوانان معترض هم چنین خیابان اصلی الحمرا و خیابان فرعی نزدیک بانک مرکزی را با آتش زدن لاستیک و سطل های آشغال و بلوک های سیمانی بستند که نیروهای نظامی و ضد شورش برای باز کردن مسیر دخالت و به طرف آنان گاز اشک آور پرتاب کردند.

 

در اثر استنشاق گاز اشک آور ۲۰ جوان معترض زخمی و دچار خفگی شدند که صلیب سرخ آنان را به بیمارستان منتقل کردند.

 

نیروهای انتظامی لبنان با بلندگو از تظاهرکنندگان در خیابان الحمراء خواستند به تجمع خود پایان داده و این خیابان را ترک کنند.

 

بانک مرکزی لبنان یکی از اهداف اعتراضی مردم است زیرا معتقدند که سیاست های مالی این بانک موجب افزایش بهای کالا و خدمات و نیز افزایش قیمت دلار در این کشور شده است.

 

هم چنین شامگاه سه شنبه معترضان بزرگراه های فُرن الشباک و الناعمه در شرق بیروت و بزرگراه خلده در جنوب این شهر را با سنگ، آتش زدن لاستیک و روغن های سوخته و سطل های آشغال بستند و عبور و مرور خودروها را مختل کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------