پنتاگون: عربستان پولی بابت استقرار نیروهای آمریکایی نپرداخته است



اخبار,اخبار بین الملل,پنتاگون
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: عربستان در ازای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پولی پرداخت نکرده است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات سخنگوی پنتاگون با شبکه سی‌ان‌ان کاملا با آنچه که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز مطرح کرد، تعارض دارد.

 

ترامپ گفته بود: به عربستانی‌ها گفتم گوش کنید شما کشور بسیار پولداری هستید آیا نیروی بیشتری می‌خواهید من برای شما نیرو می‌فرستم اما باید به ما پول بدهید. آنها پول ما را پرداخت می‌کنند و عملا یک میلیارد دلار در بانکی سپرده‌گذاری کرده‌اند.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اما با صراحت گفته است: عربستان یک میلیارد دلار برای استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور پرداخت نکرده است.

 

وی در عین حال افزود: دولت عربستان موافقت کرده که در هزینه‌های این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد و رایزنی‌های جاری برای رسمیت بخشیدن به این مشارکت‌هاست.

 

وی ادامه داد: این مشارکت‌ها هرگز منجر به استقرار نیروهای بیشتر آمریکایی نمی‌شود و وزارت دفاع را به انجام ماموریتی جدید یا متحمل شدن مسؤولیت‌های بیشتر وادار نمی‌کند.

 

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز گزارش داد: ما توافقنامه‌های دفاعی دوجانبه مشخص را تعلیق نخواهیم کرد اما آمریکا به طور کلی ترغیب به تقسیم هزینه‌های مالی بین شرکا برای حمایت از منافع امنیتی مشترک از جمله دفاع از خلیج فارس خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------