آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تنظیم دادخواست ایالت میسوری آمریکا علیه چین



اخبار,اخبار بین الملل,جدال آمریکا و چین بر سر کرونا
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: شکایت ایالت «میسوری» از پکن پوچ و فاقد ارزش‌های قانونی است.

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه تنظیم دادخواست از سوی دادستان ایالت میسوری در آمریکا علیه این کشور را «پوچ و فاقد ارزش‌های قانونی» دانست.

 

«جنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اعلام کرد: این دادخواست هیچ مبنای حقوقی ندارد.

 

این درحالیست که واکنش مقامات چینی نسبت به اولین هشدارها در شهر ووهان مبدا اولیه شیوع کرونا کاملاً به موقع انجام شده بود.

 

مقامات چینی بارها گزارش هایی که در آن تاخیر پکن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و یا تاخیر در اطلاع رسانی درج شده است را نادرست و در راستای پروژه چین‌هراسی اعلام کرده اند.

 

گفتنی است، دولت واشنگتن از لحظه آغاز بحران کرونا تلاش کرد تا مسئولیت ناکامی در مهار آن را به دوش چین بیندازد و پنهان‌کاری پکن را مسبب شیوع گسترده آن در سطح جهانی جلوه دهد.

 

در همین راستا، دادستان کل ایالت میسوری نیز به تبعیت از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر به اتهام‌زنی علیه چین روی آورده و با طرح شکایت علیه این کشور و شماری از موسسات دولتی‌اش، مدعی شده که دولت پکن در آغاز اپیدمی، شیوع آن از طریق تماس انسان با انسان را مخفی کرده و در مهار بیماری سستی به خرج داده است.

 

به ادعای «اریک اشمیت» دادستان کل میسوری، چین باید از بابت اپیدمی کووید ۱۹ مسئول شناخته شود.

 

در دادخواست ارائه شده از سوی این ایالت نیز به تبعیت از ترامپ، ادعا شده که ویروس کرونا محصول آزمایشگاهی در ووهان است؛ شهری در چین که اپیدمی نخستین بار از آنجا آغاز شد.

 

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که حتی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز احتمال آن را بعید می‌داند و سازمان بهداشت جهانی هم که این روزها به اتهام «چین محوری» مورد خشم ترامپ واقع شده؛ نظر مشابهی در این باره دارد.

 

پمپئو: چین به موقع درباره کرونا به سازمان جهانی بهداشت اطلاع نداد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد چین به موقع در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور، به سازمان جهانی بهداشت اطلاع نداده است.

 

در ادامه اتهام زنی مقامات آمریکایی به چین، وزیر خارجه آمریکا گفت چین تا یک ماه درباره انتقال انسانی ویروس کووید-۱۹ هیچ اعلانی صورت نداده است.

 

پمپئو همچنین پکن را به عدم به اشتراک گذاری اطلاعات نمونه‌های مربوط به ویروس کرونا با کشور‌های دیگر متهم کرد.

 

او افزود: برای اطمینان جامعه جهانی باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.

 

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد پکن همچنان به تعهدات پیشین خود پایبند باشد و تجهیزات محافظت شخصی آمریکا را تأمین کند.

 

پمپئو در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامیست که اسرائیل باید درباره آن تصمیم گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل آویو قرار خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------