روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند



اخبار,اخبار بین الملل,روسیه و آمریکا
روسیه و آمریکا درباره مکان و زمان برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند و از چین نیز برای حضور در این مذاکرات دعوت کرده‌اند.

به گزارش فارس، «مارشال بلینگزلی» نماینده ویژه آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفت که واشنگتن و مسکو درباره زمان و مکان مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند.

 

وی در ادامه گفت که این مذاکرات در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود و از چین نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است.

 

 «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز امروز دوشنبه گفت که پیمان آتلانتیک شمالی به مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد و برای ایجاد روابط بهتر با مسکو در تلاش برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی آتی میان رقبا تلاش خواهد کرد.

 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

 

۱۰ سال پیش دولت‌های روسیه و آمریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------