آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

بزرگداشت روز روسیه در فضای باز/ پوتین بدون ماسک آمد



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین
ولادیمیر پوتین که در دوران شیوع کرونا کارهایش را از ساختمانی خارج مسکو مدیریت می‌کرد، پس از مدت‌ها در یک برنامه عمومی حضور یافت و بدون ماسک در جشن روز روسیه در پایتخت سخنرانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین از بی‌بی‌سی، رئیس جمهوری ۶۷ ساله روسیه در سخنان خود در تعطیلی سراسری روز روسیه از روحیه بالای مردم در مبارزه با ویروس کرونا و تلاش آنها برای پاسداشت سنت‌ها و فرهنگ تقدیر کرد. این نخستین حضور عمومی پوتین در چند هفته گذشته در شهر مسکو بود.

 

روسیه که با داشتن بیش از ۵۱۰ هزار بیمار کووید-۱۹ سومین کشور آلوده دنیا از نظر تعداد مبتلایان به کروناست، از حدود ۱۰ روز پیش شرایط قرنطینه را آسان‌تر کرده است. با وجود کاهش تعداد مبتلایان، پزشکان و منتقدان کرملین معتقدند کم شدن محدودیت‌های رفت و آمد و تعطیلی کسب و کار در مسکو به عنوان کانون کرونا زودهنگام بوده است.

 

مخالفان پوتین او را متهم می‌کنند با برداشتن محدودیت‌ها می‌خواهد شرایط را برای همه‌پرسی سراسری روز اول ژوییه فراهم کند؛ برنامه‌ای برای تغییر قانون اساسی و افزایش دوران زمامداری خود تا سال ۲۰۳۶. شامگاه جمعه به وقت مسکو یک کنسرت بزرگ در میدان سرخ برگزار می‌شود و رئیس جمهوری روسیه برای ۲۴ ژوئن هم یک رژه بزرگ به مناسبت سالگرد پیروزی ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم برنامه‌ریزی کرده است.

 

سرگی سوبیانین، شهردار مسکو از مردم خواسته به دلیل افزایش احتمال ابتلا به کرونا در این دو برنامه شرکت نکنند. او پیش‌تر هم گفته بود آمار واقعی مبتلایان و کشته‌های کرونا در پایتخت بسیار بیشتر از اعداد و ارقامی است که دولت اعلام می‌کند. تا روز جمعه بیش از ۶۷۰۰ نفر در روسیه قربانی کووید-۱۹ شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------