اولین اظهار نظر پوتین درباره وقایع داخلی آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین
"ولادیمیر پوتین" رییس فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) برای نخستین بار از آغاز اعتراضات داخلی در آمریکا، نسبت به وقایع این کشور اظهار نظر کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری "اینترفکس" روسیه، پوتین در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیون دولتی "روسیه 1 " در کاخ کرملین، اعتراضات سراسری در آمریکا را نشانه‌ای از وجود یک شکاف و بحران عمیق داخلی در این کشور دانست.

 

پوتین گفت: "این (اعتراضات) نشان می‌دهد که مشکلاتی عمیق وجود دارد. مسایل مرتبط با بحران مدیریت کروناویروس (در آمریکا) مشکلات عمومی در این کشور را در معرض توجه (مردم) قرار داده است. "

 

رییس فدراسیون روسیه که کمتر درباره وقایع داخلی دیگر کشورها اظهار نظر می‌کند و به طور متقابل درباره اظهار نظر و مداخله مقامات کشورهای غربی درباره وقایع داخلی کشورش حساس است، در اظهاراتی حمایت‌آمیز از ترامپ، گفت:" کسانی که به صورت علنی و دمکراتیک (از ترامپ)شکست خوردند، انواع داستانهای جعلی را ابداع کردند تا مشروعیت او (ترامپ) را زیر سوال ببرند."

 

پوتین در ادامه مهم‌ترین مشکل نظام سیاسی آمریکا را احزاب و گروه‌های خودخواه دانست و گفت:" به نظر من مشکل اصلی این است که احزاب و گروه‌ها ( درآمریکا) منافع خود را بالاتر از منافع مردم می بینند."

 

پوتین در ادامه با حمایت از مطالبه برحق رنگین پوستان در مبارزه برای احقاق برابری نژادی در آمریکا از آشوبگران و کسانی که با غارت و آتش‌افروزی سعی در سوء استفاده از اعتراضات مردمی را دارند، اعلام برائت کرد.

 

گفتنی است پیشتر مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ، دولت روسیه را در کنار چین و ایران به سوء استفاده از اعتراضات داخلی در آمریکا و تحریک آشوب‌ها در کشورش متهم کرده است.

 

 رهبر روسیه در ادامه به زیر کشیدن و از جاکندن مجسمه‌های تاریخی در کشورهای اروپایی و آمریکا را اقدامی مخرب و افراطی توصیف کرد و گفت:" برخی معترضان سیاه پوست اصرار داشتند که تنها پزشکان سیاه پوست آنها را مداوا کنند، این کار در کشوری چند قومی همچون روسیه غیرممکن است."

 

پوتین در ادامه نحوه مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا را زیر سوال برد و فرمانداران ایالات آمریکا را به تخطی و سرپیچی از دستورات دولت فدرال متهم کرد و گفت باید برای مبارزه هماهنگ با کرونا فرمانداران ایالات از دولت مرکزی حرف‌شنوی داشته و با آن هماهنگ باشند در حالی که در ایالات متحده آمریکا چنین نیست.

 

اما به گفته پوتین یکی از دلایل موفقیت نسبی روسیه در مبارزه با کرونا ویروس با کمترین میزان تلفات انسانی، "حرف‌شنوی" مقامات ایالات و مناطق مختلف روسیه از  دولت مرکزی و پیروی آنها از یک استراتژی واحد و هماهنگ است که از سوی دولت مرکزی تعیین شده است. او گفت: ما در روسیه چنین وضعیتی نداریم که یک مقام محلی بگوید ما به حرف دولت مرکزی یا رییس جمهوری گوش نمی‌کنیم و کار خودمان را می کنیم."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------