ترامپ، طرح تحریم برخی مقامات چین را امضا کرد



اخبار,اخبار بین الملل,تحریم ترامپ علیه چین
رئیس جمهور آمریکا طرحی را امضا کرد که به بهانه‌های حقوق بشری، علیه برخی مقام‌های چینی تحریم اعمال می‌کند.

به گزارش فارس، کاخ سفید بامداد پنجشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، طرح تحریم برخی مقام‌های چینی را امضا کرده است.

 

در بیانیه کاخ سفید درباره این قانون آمده است که آمریکا ضمن محکوم کردن آنچه که نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه مقام‌های خارجی که در آن دخیل هستند، اعمال می‌کند.

 

ترامپ نیز با صدور بیانیه‌ای بعد از امضای این قانون، گفت این قانون، ناقضان حقوق بشر و تجاوزگرانی را که به صورت سیستماتیک برخی اقدامات غیرانسانی را علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی در منطقه سین‌کیانگ و دیگر مناطق چین انجام می‌دهد، پاسخگو می‌کند.

 

این تازه‌ترین تلاش واشنگتن برای تنبیه پکن به موازات تشدید اتهام زنی ترامپ به چین درباره ویروس کرونا بوده است. 

 

دولت چین پیشتر در واکنش به تصویب طرح مجلس نمایندگان آمریکا و تهدید به تحریم مقاماتش هشدار داده بود که هرگونه اقدام واشنگتن را به گونه متناسب پاسخ خواهد داد.

 

پمپئو با مقام ارشد چین در هاوایی دیدار کرد

همزمان با تشدید تنشها در روابط میان دو رقیب استراتژیک (آمریکا و چین) وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پمپئو» با «یانگ جیچی» در هاوایی دیدار کرد.

 

این نخستین دیدار پمپئو با یانگ از زمان گفتگوی تلفنی دوطرف پیرامون ویروس جدید کرونا در روز پانزدهم آوریل است. در واقع، این دو دیپلمات بلندپایه از سال گذشته تاکنون بطور رودر رو دیدار نکرده اند.

 

این دیدار در حالی برگزار شد که رئیس جمهور آمریکا قانونی را به امضا رساند که به موجب آن، عاملان سرکوب مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ تحریم می شوند.

 

چین: مذاکرات دیپلمات ارشد ما با پمپئو بسیار سازنده بود

چین امروز اعلام کرد «یانگ جیچی» دیپلمات ارشد این کشور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در هاوایی مذاکرات بسیار سازنده‌ای داشتند و هر دو طرف توافق کردند تا تعامل و ارتباطات دو جانبه را ادامه دهند.

 

روزنامه دولتی وابسته به حزب کمونیست حاکم چین امروز با انتشار این خبر نوشت: در این مذاکرات هر دو طرف مواضع مربوط به خود را کاملا آشکارا بیان و توافق کردند که برای اجرای اجماع حاصل شده میان شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او، دست به اقدام بزنند. این روزنامه درباره موضوعات خاصی که در این دیدار مطرح شده است جزئیات بیشتری را توضیح نداد.

 

به نوشته این روزنامه، در این جلسه دیپلمات ارشد چین به طرف آمریکایی خود گفت این کشور باید به مواضع پکن در مورد موضوعات کلیدی احترام بگذارد، دخالت خود را در موضوعاتی مانند هنگ کنگ، تایوان و سین کیانگ متوقف و برای ترمیم روابط دو جانبه تلاش کند.

 

وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد نوشت: یانگ جیچی در دیدار هاوایی به وزیر امور خارجه آمریکا گفت همکاری میان دو کشور تنها گزینه انتخابی صحیح است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------