آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا سند راهبرد دفاع فضایی منتشر کرد



اخبار,اخبار بین الملل,راهبرد دفاع فضایی
وزارت دفاع آمریکا سند «راهبرد دفاع فضایی» این کشور را منتشر کرد و وعده داد با درخواست کمک از متحدانش فعالیت چین و روسیه در فضا را محدود کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دسامبر گذشته تأسیس «نیروی فضایی» ارتش را اعلام کرد و پس از آن، این نخستین باری است که سند راهبرد دفاع فضایی منتشر می‌شود.

 

در این سند ادعا شده است: چین و روسیه به دلیل توسعه، آزمایش و اجرای قابلیت‌های ضدفضایی، بزرگ‌ترین تهدید راهبردی را ایجاد کرده‌اند.

 

در این سند همچنین آمده است: چین و روسیه فضا را تسلیحاتی کرده‌اند تا از این طریق، تأثیرگذاری نظامی آمریکا و متحدانش را کاهش داده و آزادی عمل ما را در فضا به چالش بکشند.

 

سند راهبرد دفاع فضایی آمریکا تأکید می‌کند که واشنگتن تلاش خواهد کرد تا برتری در فضا، بویژه در مورد حفاظت از ماهواره‌های GPS را حفظ کند.

 

آمریکا بتازگی برنامه کاوش در فضا را از سر گرفته و برای نخستین بار در یک دهه اخیر، دو فضانورد را با فضاپیمای یک شرکت خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------