آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

آمریکا تحریم های کره شمالی را یک سال دیگر تمدید کرد/ تهدید آمریکا به اعمال تحریم علیه امارات



اخبار,اخبار بین الملل,آرمیکا و کره شمالی
در بحبوجه تنش های شبه جزیره کره، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی تحریم های جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، دستورالعمل اجرایی صادر شده که در دولت ترامپ و همچنین دولت های قبلی آمریکا وجود داشته است خواستار تحریم های کره شمالی برای برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک این کشور است.

 

پیش از این و به بهانه پرتاب چند موشک قاره پیما توسط کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا و به اتفاق آرا در چندین نوبت کره شمالی را تحریم کرده بود،  بر اساس این قطعنامه، علاوه بر ضرورت بازگشت کارگران کره شمالی در کشورهای دیگر و صادرات نفت و سوخت به این کشور، تحریم های دیگری هم علیه محصولات غذایی، ماشین آلات، تجهیزات، کشتی ها و بسیاری از تولیدات کره شمالی اعمال شد.

 

آمریکا مقامات امارات متحده عربی را به تحریم تهدید کرد

مهر نوشت: «جیمز جفری» با اشاره به وحدت نظر مقامات واشنگتن در خصوص وضع این تحریم که هرگونه منابع درآمدی را برای دولت اسد و متحدانش قطع می کند، مدعی شد که این قانون تحریم موسوم به «اعلامیه سزار» بخشی از سیاست آمریکا برای بکارگیری تمام ابزارهای ممکن جهت وادار ساختن دولت اسد به پشتیبانی از یک تغییر صلح آمیز در سیاستهای خود در قبال مناقشه چندین ساله در این کشور است.

 

جفری با تأکید بر بازخورد «بسیار قدرتمند» کشورهای اروپایی نسبت به این تحریم اظهار داشت که موافقت یا عدم موافقت کشورها با درخواستهای آمریکا برای [ارائه / اشتراک] اطلاعات به قوانین و مواضع سیاسی این کشورها بستگی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به عدم دسترسی مقامات دولت سوریه به نظام بانکی آمریکا و ممنوعیت مسافرت به آمریکا برای افراد مورد تحریم به سیاست امارات متحده عربی در قبال سوریه و تصمیم ابوظبی به بازگشایی سفارت خود در دمشق اشاره کرد و به صراحت گفت که «امارات می داند ما کاملاً [با برداشتن این گامهای دیپلماتیک] مخالفیم». جفری در ادامه گفت که «البته امارات متحده عربی از این اختیار و حق حاکمیت برخوردار است که هر اقدامی که تمایل دارد انجام دهد!».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------