آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پیشتازی بایدن در ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,بایدن و ترامپ
«شیوع کرونا در آمریکا»، «مقابله با خشونت پلیس» و «اقتصاد» به ملاکی برای رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تبدیل شده است اما در ظاهر جو بایدن نامزد دموکرات‌ها توانسته در ایالت‌های تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات در دو موضوع نخست برای اولین‌بار از دونالد ترامپ پیشی بگیرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، اختلاف پیشتازی بایدن از دو هفته پیش همزمان با نتایج نظرسنجی که به طور کلی کاهش شاخص محبوبیت ترامپ را نشان می‌دهد، آغاز شده است.

 

رای‌دهندگان بایدن در مدیریت ویروس کرونا و خشونت پلیس به ترامپ ترجیح می‌دهند و با این حال فکر می‌کنند که در اقتصاد و بازگرداندن مردم به کار عملکرد ترامپ بهتر بوده است.

 

بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین با اختلاف از ترامپ در ۶ ایالت تاثیرگذار و تعیین‌کننده درانتخابات آمریکا جلوتر است.

 

براساس نظرسنجی جدید شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی و موسسه نظرسنجی «چنج ریسرچ» بایدن با اختلاف ۴۸ در برابر ۴۵ در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکونسین از ترامپ پیشی گرفته است. اینها ایالت‌هایی است که نشان می‌دهد در انتخابات نوامبر (آبان) چه کسی موفق می‌شود به کاخ سفید راه یابد.

 

در نظرسنجی دو هفته پیش در این ایالت‌ها این اختلاف یک درصد بود و در همه نظرسنجی‌های مربوط به ایالت‌ها در مارس گذشته، ترامپ جلوتر بود.

 

نظرسنجی جدید پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در ۶ ایالت به تفکیک به شرح زیر ارائه داده است:

آریزونا: بایدن ۴۵ ترامپ ۴۴ درصد

فلوریدا: بایدن ۵۰، ترامپ ۴۳ درصد

میشیگان: بایدن ۴۷، ترامپ ۴۵ درصد

کارولینای شمالی: بایدن ۴۷، ترامپ ۴۵ درصد

پنسیلوانیا: بایدن ۴۹، ترامپ ۴۶ درصد

ویسکانسین:  بایدن ۴۸، ترامپ ۴۴ درصد.

 

اخبار,اخبار بین الملل,بایدن و ترامپ

نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی و چنج نشان داد که رای‌دهندگان احتمالی در این ۶ ایالت عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا را می‌پذیرند اما بیشتر آنها یعنی ۵۵ درصد موافق آن نیستند. درباره خشونت پلیس و تبعیض مخالفت با ترامپ به ۵۶ درصد افزایش یافته و فقط ۴۴ درصد شیوه مدیریت ترامپ در باب این دو موضوع را قبول دارند.

 

پاسخ‌دهندگان، عملکرد ترامپ و جمهوریخواهان در رابطه با اقتصاد و مقابله با بیکاری را به بایدن ترجیح دادند. با این حال رای‌دهندگان احتمالی درباره این که کدامیک از این دو عملکرد بهتری در کمک به معاش آنها خواهند داشت اختلاف‌نظر داشتند.

 

نظرسنجی اخیر از بین ۲ هزار و ۴۰۸ نفر از رای‌دهندگان احتمالی در ۶ ایالت تاثیرگذار و در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۳ تا ۲۵ خرداد) و با ضریب خطای مثبت و منفی ۲ درصد انجام شد.

 

این نتایج که روز چهارشنبه منتشر شده در حالی که کمتر از ۵ ماه به انتخابات آمریکا باقی مانده، به مجموعه‌ای از نشانه‌های هشداردهنده به ترامپ افزوده است.

 

اختلاف پیشتازی بایدن به طور متوسط در هفته‌های اخیر در نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ایالت‌ها و در سطح ملی همزمان با چالش‌های دولت ترامپ برای مهار کرونا و پاسخ به خواسته عمومی برای مقابله با خشونت پلیس و نژادپرستی نظام‌مند افزایش یافته است.

 

درک چنین خطری بعد از اعتراض‌های گسترده در آمریکا به مرگ یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست، ترامپ را به تازگی وادار کرد فرمان اجرایی اصلاح نیروهای پلیس را امضا کند.

 

این فرمان اجرایی با هدف بهبود عملکرد پلیس طراحی شده و بخشی از آن به ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به سوءرفتار پلیس و خشونت این نیرو علیه مظنونان مربوط می‌شود.

 

محبوبیت ترامپ در پایین ترین سطح

تارنمای «فایو ترتی ایت» (۵۳۸) که نتایج نظرسنجی‌ها را رصد می‌کند گزارش داده محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ۹۷) تاکنون رسیده است.

 

در نظرسنجی این رسانه حدود ۴۱ درصد ترامپ را رئیس جمهوری قابل قبول ارزیابی کرده‌اند در حالی ترامپ نزد ۵۵ درصد از آمریکایی رئیس جمهوری نامحبوب است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------