بولتون: ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری ندارد/ دلیل شکست مذاکرات با کره شمالی بولتون بود؟



اخبار,اخبار بین الملل,بولتون
«جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نوشته وبگاه «هیل»، بولتون در مصاحبه با ABC نیوز گفت که ترامپ برای مقام ریاست‌جمهوری آمریکا نامناسب است و صرفاً بر انتخاب مجدد خود در انتخابات تمرکز کرده است.

 

وی در پیش‌نمایش این مصاحبه که قرار است یکشنبه هفته آینده به طور کامل پخش شود عنوان کرد: «به نظر من، او (ترامپ) برای ریاست‌جمهوری (آمریکا) مناسب نیست. من فکر می‌کنم او شایستگی انجام این کار را ندارد.»

 

بولتون در ادامه صحبت‌های خود گفت که من نتوانستم جز اینکه «چه چیز برای انتخاب مجدد خوب است»، اصل هدایتگر دیگری برای ترامپ پیدا کنم.

 

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید همچنین با استناد به دیدار ترامپ با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره گفت: وسواس رئیس‌جمهور آمریکا به پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری به نتایج سیاسی تصمیمات او تقدم داشته است.

 

وی گفت: «من فکر می‌کنم او (ترامپ) آنقدر بر انتخاب مجدد خود تمرکز کرده که ملاحظات بلندمدت کنار گذاشته شده است.»

 

بولتون افزود: «بنابراین اگر او فکر می‌کرد می‌تواند فرصت گرفتن عکس در کنار کیم‌جونگ‌اون را در منطقه غیر‌نظامی شده مرز دو کره را داشته باشد، تنها بر فرصت گرفتن عکس و واکنش رسانه‌ها متمرکز می‌شد.»

 

وی در ادامه گفت که ترامپ بر تأثیر چنین دیدار‌هایی بر مواضع چانه‌زنی آمریکا تمرکز کمی داشته یا اصلاً تمرکزی بر آن‌ها نداشته است.

 

ترامپ نیز بولتون را مورد انتقاد قرار داد و او را مجرم و دروغگو خواند.

 

 ترامپ شکست مذاکرات با کره شمالی را به بولتون نسبت داد

رییس جمهوری آمریکا گفت که وقتی مشاور پیشین امنیت ملی او در مصاحبه‌ای از بررسی «مدل لیبی» در قبال کره شمالی صحبت کرد، مذاکرات با پیونگ‌یانگ شکست خورد.

 

به گزارش ایرنا دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: وقتی جان بولتون خل‌وضع در مصاحبه‌ای به صورتی احمقانه گفت که در حال بررسی «مدل لیبی» برای کره شمالی است، همه چیز به هم ریخت. کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] که به خوبی داشتیم با او کنار می‌آمدیم، مثل موشک‌هایش خشمگین (بالستیک) شد و درست هم بود.

 

ترامپ افزود: او (کیم جونگ اون) نمی‌خواست بولتون هیچ جایی در اطراف او باشد. اظهارات بولتون که احمقانه‌ترین بود، ما را به شدت در مقابل کره شمالی عقب راند و الان هم اینطور است. من از بولتون پرسیدم "چه فکر می‌کردیم" او هیچ جوابی نداشت و فقط عذرخواهی کرد. این قضیه مربوط به اوایل است، باید او را همان موقع و در همانجا اخراج می‌کردم!

 

رییس جمهوری آمریکا شهریورماه سال گذشته بولتون را به صورت ناگهانی و از طریق پیامی توییتری اخراج کرد؛ اقدامی که آغازگر آشکار شدن اختلافات جدی میان آن دو در مورد موضوعات مختلف بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------