آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ترامپ: اگر بایدن پیروز انتخابات شود، تمام آمریکا «مینیاپولیس» می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت اگر در انتخابات امسال از دموکرات‌ها شکست بخورد، تمام شهرهای آمریکا دچار هرج‌ومرج شده و اقتصاد این کشور با رشد منفی عظیمی مواجه خواهد شد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری بازنده شود، تمام آمریکا تبدیل به «مینیاپولیس» می‌شود.

 

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، ترامپ در مصاحبه‌ای با پسرش گفت: «احساس می‌کنم اگر دموکرات‌ها وارد [کاخ سفید] شوند، نهایتاً وارد چنان رکود و کسادی خواهیم شد که هرگز ندیده‌اید».

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «رشد [اقتصادی] منفی عظیمی رخ خواهد داد، همه‌جا هرج‌ومرج بزرگی رخ خواهد داد و نظم و قانون از بین خواهد رفت. سیاتل و مینیاپولیسی خواهید داشت که قبلاً هرگز ندیده‌اید. کل کشور مینیاپولیس خواهد شد».

 

وی افزود اتفاقاتی که در شهرهای مختلف آمریکا رخ داد حیرت‌انگیز بود و همچنان تخریب و هرج‌ومرج ادامه داشت «تا زمانی که من گفتم باید گارد ملی را وارد عمل کنید».

 

ترامپ در ادامه گفت:‌ «هنگامی که گارد ملی وارد عمل شد، صحنه بسیار زیبایی بود». وی هشدار داد درصورتی که «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود «این کشور دیگر هرگز قابل بازسازی نخواهد شد».

 

او در ادامه گفت: «شهرهایی که دچار مشکل هستند، شهرهایی هستند که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود. این مسئله ساده‌ای است».

 

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژاد‌پرستی سازمان‌یافته در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفتند.  

 

بعد از اینکه دونالد ترامپ از گارد ملی در آمریکا خواست تا به منظور سرکوب ناآرامی‌های به وجود آمده در واشنگتن دی.سی در اعتراض به قتل جورج فلوید و نژاد پرستی وارد عمل شوند، «موریل بوزر»، شهردار دموکرات این شهر و ترامپ بر سر به کار‌گیری زور به نزاع پرداختند.

 

روز گذشته (جمعه) که روز «جونتینت»، سالگرد گرامیداشت پایان برده‌برداری در آمریکا بود و به عنوان روز آزادی شناخته می‌شود، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی در سرتاسر آمریکا برگزار شد و مردم این کشور خواستار عدالت نژادی در این کشور شدند.

 

ترامپ در واکنش به این تظاهرات گسترده در یکی از شهرهای آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «معترضان، آنارشیست‌ها، آشوبگران و غارتگران که در حال حرکت به سوی اوکلاهما هستند لطفا درک کنید، با شما همانند نیویورک، سیاتل یا مینیاپولیس رفتار نخواهد شد، صحنه بسیار متفاوت خواهد بود».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------