پارلمان چین بازنگری در قانون «امنیت ملی هنگ کنگ» را آغاز کرد



اخبار,اخبار بین الملل,پارلمان چین
منابع خبری اعلام کردند که پارلمان چین بازنگری در قانون جنجالی امنیت ملی را از امروز یکشنبه آغاز کرده است.

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، قانونگذاران کنگره چین روز یکشنبه در جلسه‌ای که توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین برگزار شده بود، بازنگری در لایحه جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را آغاز کردند.

 

بنا بر اعلام منابع خبری، کنگره ملی خلق چین که نهاد ملی قانونگذاری این کشور محسوب می‌شود، قرار است در مدت سه روز کار بازنگری این لایحه را انجام داده و سپس برای تصویب آن وارد عمل شود.

 

کمتر از ۱۰ روز پیش دولت پکن با اعلام جزئیات پیش‌نویس قانون جدید امنیت ملی برای هنگ کنگ، زمینه تحقق ژرف‌ترین تغییر در ساختار سیاسی و اجتماعی از زمان بازگشت این منطقه به قیمومیت دولت چین در سال ۱۹۹۷ را فراهم کرده بود.

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در این پیش‌نویس آمده ایجاد یک دفتر جدید امنیت ملی در هنگ کنگ برای جمع آوری اطلاعات و رسیدگی به جرایم علیه امنیت ملی است.

 

چین می‌گوید این قانون با هدف مقابله با فعالیت‌های جدایی‌طلبانه، براندازی‌، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی نوشته شده است، اما کشورهای غربی بویژه انگلیس و آمریکا واکنش‌های منفی گسترده‌ای به تصویب این قانون در چین دنبال کردند و مقامات لندن حتی برای اعطای تابعیت به ۳ میلیون نفر از جمعیت ۷.۸ میلیون نفری هنگ کنگ در صورت اجرا شدن قانون امنیت ملی اعلام آمادگی کرده بودند.

 

این در حالی است که پکن تصویب قانون امنیت ملی را اقدامی در چارچوب صلاحیت‌های داخلی خود عنوان کرده و دخالت برخی کشورهای غربی را رد کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------