نگرانی آمریکا از آزمایش سلاح «ضد ماهواره» توسط روسیه



اخبار,اخبار بین الملل,سلاح ضد ماهواره روسیه
به گفته نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل کنترل تسلیحات، موضوع اصلی مذاکرات هفته آینده با طرف روسی درباره ثبات راهبردی در وین، استقرار سلاح‌های ضد ماهواره‌ای در فضا خواهد بود.

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: "مارشال بیلینگزلی" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل کنترل تسلیحات، اعلام کرد که موضوع اصلی در مذاکرات آتی بین روسیه و ایالات متحده درباره ثبات راهبردی در وین، استقرار سلاح‌های ضد ماهواره‌ای در فضا خواهد بود.

 

بیلینگزلی امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود، با اعلام این مطلب، نوشت: «این مسئله، اصلی‌ترین موضوع مذاکرات هفته آینده ما با طرف روسی در وین خواهد بود. ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا هر نوع تهدیدات در فضا، مهار و از بین برود.»

 

مذاکرات قبلی "مارشال بیلینگزلی" با "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مربوط به کنترل تسلیحات، در تاریخ 22 -23 ماه ژوئن (دوم و سوم تیر ماه) در پایتحت اتریش انجام شده بود.

 

این در حالی است که روز پنج شنبه، فرماندهی نیروهای فضایی ایالات متحده هم، روسیه را به انجام آزمایشاتی به روی سلاح‌های ضد ماهواره‌ای در فضا، در ماه جولای (تیر ماه) متهم کرد.

 

در بیانیه این فرماندهی یادآوری شده است که روسیه ماهواره جدید «کاسموس-2543» را به مدار زمین فرستاده است که در کاتالوگ فرماندهی نیروهای فضایی آمریکا به عنوان شماره- 45915 تعیین شده است.

 

طبق اطلاعات ارتش آمریکا، این آزمایش شبیه یک آزمایش ماهواره بازرسی نیست و تردیدهایی درباره اهداف واقعی طرف روسی از این پرتاب ماهواره وجود دارد.

 

در تاریخ 15 جولای (25 تیر ماه)، وزارت دفاع روسیه از انجام آزمایش جدیدترین ماهواره بازرس کوچک در فضا باعنوان «کاسموس-2543»، خبر داد که به کمک آن عملکرد یک دستگاه میهنی دیگر در فاصله نزدیک در مدار زمین، مورد بررسی قرار گرفت.

 

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که این بازرسی‌ها صرفاً برای اهداف صلح آمیز انجام شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------