آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

موج جدید بحران سیاسی در عراق/ در اعتراضات جدید 3 نفر کشته شدند



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات در عراق
در ناآرامی‌های اخیر بغداد سه نفر کشته و ۲۱ نفر مجروح شده‌اند. نخست‌وزیر عراق می‌گوید کسی فرمان شلیک نداشته است. وزارت کشور عراق مسئولیت رویارویی خونبار در میدان تحریر بغداد را برعهده یک "گروه جنایتکار" می‌داند.

به گزارش بهارنیوز، بغداد پس از ماه‌ها آرامش بار دیگر شاهد تظاهرات و ناآرامی است. ناآرامی‌هایی که از جمله به علت قطع مکرر برق روی داده‌اند. در جریان تظاهرات اخیر بغداد دو نفر در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده‌اند. نخست‌وزیر عراق می‌گوید که هیچ کس فرمان شلیک حتی یک گلوله را نیز نداشته است.

 

مصطفی الکاظمی در واکنش به ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد گفته است که دولت نسبت به موضوع تیراندازی به معترضان تحقیق خواهد کرد. در جریان موج جدید ناآرامی‌ها دو نفر از معترضان جان خود را از دست داده و ۲۱ نفر مجروح شده بودند.نخست‌وزیر عراق مدعی است که هیچ کس فرمان شلیک نداشته است. این در حالی است که وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای مدعی شده است که در ناآرامی‌های اخیر عراق یک "گروه جنایتکار" نقش بازی می‌کنند.وزارت کشور عراق اعلام کرده است که افراد وابسته به گروه مزبور نه تنها دست به هرج و مرج می‌زنند، بلکه بر آنند تا با تیراندازی به سوی معترضان، بین نیروهای انتظامی و مردم درگیری ایجاد کنند. در اطلاعیه وزارت کشور عراق هیچ توضیحی درباره هویت این "گروه جنایتکار" داده نشده است.

 

ناآرامی‌های اخیر بغداد پس از ماه‌ها آرامش حاکم بر این کشور روی می‌دهد. آرامشی که عمدتا ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده است.مصطفی کاظمی، با دو وعده مهم پا به میدان نهاده بود. او به معترضان تضمین داده بود به خواست ‌آن‌ها توجه کند و در ضمن وعده داده بود درباره خشونت پلیس و نیروهای انتظامی در جریان درگیری‌های ماه‌های گذشته تحقیق شود.

بر اساس آمار منتشر شده از ماه اکتبر سال گذشته تا کنون در جریان ناآرامی‌ها و اعتراضات عراق دست‌کم ۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

 

یکی از علل اصلی آغاز موج جدید ناآرامی‌ها در عراق، قطع مکرر برق در هوای گرم تابستان اعلام شده است. عراق با کمبود برق روبه‌رو است. این در حالی است که گرما در برخی از روزهای گذشته به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت برق عراق، میزان تولید برق این کشور حتی نسبت به سال گذشته با کاهشی ۱۰۰۰ مگاواتی در تابستان سال جاری روبه‌رو خواهد بود.باید یادآور شد که وزارت بهداشت و درمان عراق نیز از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است. بر اساس آمار منتشر شده، تا کنون بیش از ۱۱۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق ثبت شده و ۴۳۶۲ نفر نیز در اثر ابتلا به بیماری کووید−۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------