ترامپ: افغانستان، شوروی را به روسیه تبدیل کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی اعلام کرد: درباره تبانی مسکو با طالبان حرفی با پوتین نزدم؛ زیرا این ادعا نامعتبر بود و تا کنون هیچ مدرکی در این باره به من ارائه نشده است.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری «آکسیوس» (Axios) اعلام کرد: هیچگاه موضوع پرداخت پاداش از سوی روسیه به طالبان را با ولادیمیر پوتین در میان نگذاشتم؛ زیرا این ادعا نامعتبر بود و تا کنون هیچ مدرکی در این باره به من ارائه نشده است.

 

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: تماس تلفنی من با پوتین درباره مسائل مختلفی بود؛ اما خیلی از مردم هم فکر می کنند که این مسأله (پرداخت پاداش از سوی روسیه به طالبان برای کُشتن نظامیان آمریکائی در افغانستان) اخبار جعلی بود است. اگر چنین گزارشی برای من ارسال شده بود، درباره آن کاری انجام می‌دادم؛ اما این گزارش هرگز به میز من نرسید. نیروهای اطلاعاتی متوجه شدند که این موضوع ارزشی ندارد.

 

وی در ادامه افزود: وقتی آن ها (طالبان) با روسیه می‌جنگیدند، ما به آن ها سلاح می‌دادیم؛  اما آن مربوط به دوره متفاوتی بود. روسیه قبلا اتحاد جماهیر شوروی بود؛ اما به خاطر افغانستان آنها ورشکسته شدند و به روسیه تبدیل شدند. آخرین چیزی که روسیه خواهان انجامش است این است که می خواهند بیش از حد درگیر (مسائل) افغانستان شویم؛ آنها یک بار این کار را کردند؛ اما مؤثر واقع نشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------