آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

آمریکا یک نهاد و ۲ شخص حقیقی چینی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,تحریم های آمریکا علیه چین
وزارت خزانه‌داری آمریکا یک نهاد و ۲ شخص حقیقی چینی را به اتهام آنچه نقض حقوق بشر توسط آنها خواند، به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم خود افزود.

به گزارش تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام سپاه تولید و سازندگی منطقه خودمختار سین‌کیانگ چین (XPCC ) و 2 نفر از مدیران ارشد این نهاد چینی به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود دلیل اضافه شدن نام سپاه تولید و سازندگی منطقه خودمختار سین‌کیانگ چین (XPCC ) و 2 نفر از مدیران ارشد آن به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم اوفک را دست داشتن آنها در آنچه «نقض حقوق بشر» در منطقه خودمختار سین‌کیانگ خوانده شده، عنوان کرده است.

 

طی ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و چین به‌دلایل مختلف ــ از جمله مسئله هنگ‌کنگ و اتهامات آمریکا علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ــ افزایش یافته است و آمریکا به‌بهانه‌های مختلف فشارهای خود بر پکن را شدت بخشیده است.

 

شدت تنش‌ها بین آمریکا و چین به حدی رسیده است که برخی کارشناسان شرایط را به جنگ سرد تشبیه می‌کنند.

 

حتی طی روزهای اخیر «مایک پامپئو» در سخنرانی‌های خود خواستار تشکیل جبهه‌ای متحد از کشورهایی به اصطلاح آزاد جهان در برابر چین شده است.

 

وزارت امور خارجه چین هفته گذشته طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات جنجالی مایک پامپئو، با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه آمریکا واقعیات را درباره چین وارونه جلوه می‌دهد و تعصبات ایدئولوژیک بر افکارش سایه افکنده است، به دولت آمریکا توصیه کرد که از ذهنیت جنگ سرد فاصله بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------