آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

تظاهرات در کره جنوبی/ معترضان به رئیس‌جمهور: کنار برو



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات در کره جنوبی
هزاران نفر در کره جنوبی در واکنش به محدودیت‌های کرونایی وضع شده به رئیس‌جمهور این کشور اعتراض کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، افزایش شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی باعث شده تا مقامات محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی را بار دیگر اعمال کنند. با این حال این قوانین مانع تظاهرات هزاران نفر علیه "مون –جائه این" رئیس‌جمهور کره جنوبی نشد.

 

اعضای گروه مدنی محافظه‌کاردر اعتراضی ضد دولتی در خیابان‌های مرکزسئول پایتخت کره جنوبی راهپیمایی کردند. این در حالیست که نگرانی از خیزش موج دوم بیماری کووید-19 وجود دارد.

 

مرکز کنترل وپیشگیری از بیماری در کره جنوبی (KCDC) در دومین روز متوالی در 4 ماه گذشته، از جهش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی خبر داد.

 

این سازمان در روز جمعه از شناسایی 166 مبتلای جدید سخن گفت که 10 نفر آنها در شمار مسافران ورودی به کره قرار داشتند. این آمار باعث به نگرانی مقامات و معرفی اقدامات جدید برای مقابله با قدرت گرفتن موج جدیدی از بیماری در کره جنوبی شده است. با وجود ممنوعیت تظاهرات در پایتخت، برخی از گروه‌های محافظه‌کار به دلیل سیاست جدید دولت در بازار مسکن و رسوایی جنسی برخی از مقامات علیه رئیس جمهور "مون" تظاهرات کردند.

 

این تظاهرات با روز ملی آزادی کره از استعمار ژاپن همزمان شد. برخی از معترضان در این تظاهرات دست‌نوشته و پلاکاردهایی با شعار "مون جائه- این کنار برو" را حمل کردند. شبه جزیره کره بین سال‌های 1910-1945 تحت استعمار ژاپن قرار داشت.

 

کره جنوبی از ابتدای شیوع ویروس جدید کرونا با ردیابی مبتلایان و تست‌های گسترده، کووید-19 را به خوبی مهار کرد. با این حال چهارمین اقتصاد بزرگ در هفته‌های اخیر شیوع گسترده‌ای را در مناطق پرجمعیت کشور تجربه کرد.

 

در  روز جمعه کره جنوبی از مرگ 305 نفر خبر داد که تعداد کل جان باختگان بیماری در این کشور را 15به  هزار و 39 نفر می‌رساند. بیشتر شمار مبتلایان ویروس از اجتماعات در کلیساها و رستوران‌ها شناسایی شده‌اند.

 

بیش از 100 مورد مبتلا با اعضای کلیسای سئول یا دیگر  افرادی که به کلیسا رفته‌اند، در ارتباط بوده‌اند.

 

"پارک نیونگ هو" وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی اعلام کرد که از 4 هزار عضو کلیسا در این کشور آزمایش می‌گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------