ترامپ: وضعیت بلاروس وحشتناک است و اوضاع را زیر نظر داریم/ برادرم خیلی از دست چین عصبانی بود



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت اخیر بلاروس بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور تاکید کرد، آمریکا از نزدیک اوضاع در آنجا را زیر نظر دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: وضعیت بلاروس وحشتناک است زیرا در پی اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست‌جمهوری در ۹ اوت تظاهرات‌های اعتراضی برگزار شده‌اند.

 

این در حالی است که رئیس‌جمهوری بلاروس در اولین سخنان خود پس از اعلام پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری و یک هفته اغتشاش پس از اعلام نتایج گفت که به هیچ عنوان با برگزاری انتخابات جدید موافقت نخواهد کرد.

 

الکساندر لوکاشنکو در جمع حامیان خود در مینسک، همچنین از تقویت حضور نظامی ناتو در مرزهای غربی کشورش خبر داد و هشدار داد که اجازه نمی‌دهد قدرت‌های خارجی در امور سیاسی داخلی کشورش دخالت کنند. 

 

لوکاشنکو گفت: ببینید تانک‌ها و جنگنده‌ها ۱۵ دقیقه با مرزهای ما فاصله دارند. اینها برای هیچ نیست. نیروهای ناتو تانک‌هایشان را به دروازه‌های ما نزدیک کرده‌اند، تقویت حضور نظامی نزدیک مرزهای شرقی ما مشهود است.

 

وی تاکید کرد: با هیچ انتخابات جدیدی که از خارج درخواست آن مطرح می‌شود موافقت نخواهم کرد. لیتوانی، لتونی، لهستان و متاسفانه برادر ما اوکراین و رهبری آن از ما خواسته‌اند انتخابات مجدد برگزار کنیم. اگر با این درخواست موافقت کنم دچار فروپاشی می‌شویم و هرگز نمی‌توانیم کشور را به ثبات برگردانیم. ما به عنوان یک کشور و یک ملت متحد می‌میریم.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه تلفنی با شبکه خبری فاکس‌نیوز اعلام کرد که برادرش «رابرت ترامپ» که روز شنبه در بیمارستانی در نیویورک فوت کرد نیز همچون خود او بر این باور بوده است که ناتوانی دولت چین در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث بروز یک بحران جهانی شده و به همین دلیل در ماه‌های پایانی زندگی خود به‌شدت از دست چین عصبانی بوده است.

 

دونالد ترامپ درباره برادرش به فاکس نیوز گفت: «او بزرگترین هوادار من بود. او از بحران کووید-19 و اینکه چین نتوانست این طاعون را مهار کند، بسیار ناراحت بود.»

 

وی افزود: «او خیلی از دست چین عصبانی بود؛ به دلیل آنچه اتفاق افتاد و اینکه بیماری از چین آمد و آنها اجازه دادند که این اتفاق رخ دهد. آنها می‌توانستند جلوی این بحران را بگیرند. برادرم خیلی از این مسئله ناراحت بود.»

 

دونالد ترامپ در بخش‌ دیگری از صحبت‌های خود درباره برادرش اظهار داشت: «رابرت هرگز بابت اینکه من رئیس‌جمهور این کشور شده‌ام، به من حسادت نمی‌کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------