آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

تمایل سودان به توافق با اسرائیل/ دیپلمات اماراتی: توافق صلح در اکتبر امضا می‌شود و بعد سفارتخانه‌ها را باز می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل,توافق اسرائیل و سودان
سخنگوی وزارت خارجه سودان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور آفریقایی در انتظار امضای توافق سارش با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه سودان روز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد با رژیم صهیونیستی سازش کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه سودان که با شبکه اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم.»

 

این مقام سودانی با اشاره به توافق امضا شده میان امارات و رژیم صهیونیستی گفت: «گام امارات درباره امضای توافق صلح با اسرائیل خط سیر صحیح برای باقی کشورهای عربی را ترسیم می‌کند و این اقدام شجاعانه بوده است.»

 

سخنگوی وزارت خارجه سودان مدعی شد که امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی برای این کشور آفریقایی منافعی را به همراه خواهد داشت.

 

وی همچنین از وجود ارتباط میان سودان و رژیم صهیونیستی خبر داد و مدعی شد که ارتباط با تل‌آویو منافع و مزایایی برای این کشور آفریقایی دارد.

 

دیپلمات اماراتی: توافق "صلح" در اکتبر امضا می‌شود و بعد سفارتخانه‌ها را باز می‌کنیم

رونامه "یسرائیل هیوم" به نقل از یک منبع اماراتی عالی‌رتبه نوشت: توافق صلح بین امارات و اسرائیل در اکتبر آینده امضا خواهد شد و مدتی پس از عادی سازی روابط اقتصادی و زمینه‌های دیگر، سفارتخانه‌ها را خواهیم گشود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از این روزنامه عبری، این دیپلمات عالی‌رتبه که خواست نامش فاش نشود، گفت: هدف ما تلاش و همکاری با تیم مذاکره کننده اسرائیلی به منظور آماده سازی سریع توافقنامه روابط است و تصور می‌کنیم می‌توانیم این توافقنامه را برای امضا در ماه اکتبر تقدیم رهبران‌مان کنیم.

 

این مقام اشاره کرد، توافقنامه شامل روابط کامل دیپلماتیک از جمله تبادل سفیران می‌شود و دیدگاهی برای توسعه همکاری اقتصادی، تکنولوژیکی، گردشگری، پزشکی و زمینه‌های دیگر وجود دارد و بعد از مدتی کوتاه سفارتخانه‌هایمان را افتتاح خواهیم کرد.

 

این روزنامه نوشت: مسؤول مذکور از گفتن این‌که آیا بحرین و عمان هم گام امارات را خواهند برداشت امتناع کرد، اما گفت امکان دارد مراکش و کشورهای عربی دیگر در آفریقا این گام را بردارند و این امر واقعی است.

 

او درباره واکنش‌های منفی فلسطینی‌ها، ایران و ترکیه گفت: حقیقت این است که ما از این اعتراضات عصبانی نشدیم ما انتظار نداشتیم فلسطینی‌ها این توافق را تبریک بگویند اما اگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصور می‌کند ایران و ترکیه بهتر از ما برای مصلحت ملت فلسطین تلاش می‌کنند می‌تواند هر زمان که می‌خواهد به آنها ملحق شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------