آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

آمریکا ۳ توافقنامه دو جانبه با هنگ‌کنگ را لغو کرد/ کاخ سفید: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره تجاری جدید با چین نداریم



اخبار,اخبار بین الملل,وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، به هنگ کنگ اطلاع داده که واشنگتن سه توافقنامه دو جانبه با این دولتشهر را بعد از اعمال قانون امنیت ملی از سوی چین لغو کرده و به آن پایان داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آرتی، مورگان اوتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: این گام‌ها بیانگر نگرانی عمیق ما درخصوص تصمیم پکن در زمینه اعمال قانون امنیت ملی هستند که آزادی‌های مردم هنگ‌کنگ را زیرپا می‌گذارد.

 

پیشتر کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ گفته بود هنگ کنگ با سازمان تجارت جهانی درباره تحریم‌های آمریکا رایزنی خواهد کرد.

 

او در کنفرانس خبری قبل از نشست شورای اجرایی گفت، هنگ کنگ عضو مستقل سازمان تجارت جهانی است و تحرکات آمریکا قواعد این سازمان بین‌المللی را نقض می‌کند و تحریم‌ها کاملا غیرقابل توجیه هستند.

 

کاخ سفید: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره تجاری جدید با چین نداریم

مهر نوشت:  مارک میداس، رئیس کارکنان کاخ سفید به خبرنگاران گفت که هیچ برنامه زمان‌بندی‌ برای مذاکرات تجاری جدید بین آمریکا و چین وضع نشده؛ اما دو طرف همچنان در مورد اجرای توافق تجاری فاز یک در تماس هستند.

 

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در طول دیدار خود از یومای آریزونا اعلام کرده بود که برنامه بررسی نحوه اجرای توافق فاز یک با چین را که برای ۱۵ آگوست زمان‌بندی شده بود، به تعویق انداخته است.

 

ترامپ گفت: من این مذاکرات را به تعویق انداختم؛ اما می‌دانید به چه علت؟ برای اینکه من در حال حاضر نمی‌خواستم با آنها سر و کله بزنم؛ به خصوص اینکه کاری که چین با دنیا کرده است، قابل تصور نیست و آنها می‌توانستند ویروس را متوقف کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------