سفر معاون وزیرخارجه آمریکا به بیروت/ آمریکا: تحریم‌های لبنان ضرری برای اقتصاد این کشور ندارد



اخبار,اخبار بین الملل,معاون وزیرخارجه آمریکا
سفارت آمریکا در بیروت اعلام کرد که معاون امور غرب آسیای وزیر خارجه این کشور هفته آینده به لبنان سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی لبنان «N.N.A»، امروز (شنبه)، به نقل از سفارت آمریکا از سفر «دیوید شنکر» معاون امور غرب آسیای وزیر خارجه آمریکا به چند کشور منطقه از جمله لبنان خبر داد.

 

طبق بیانیه سفارت آمریکا، دیوید شنکر روز گذشته سفر دوره‌ای خود به منطقه را آغاز کرده و قرار است سفر او تا چهارم سپتامبر ادامه داشته باشد.

 

در این گزارش آمده است که شنکر به کویت، قطر و لبنان سفر خواهد کرد و قرار است با هدف «رایزنی در خصوص وحدت خلیج [فارس]، امنیت منطقه و همکاری‌های اقتصادی» در کویت با «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه این کشور، «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت دیدار و از اتاق بازرگانی آمریکا بازدید کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که معاون وزیر خارجه آمریکا با هدف «بررسی مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه» در قطر با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور و مقامات بلندپایه قطر دیدار خواهد کرد.

 

در بخش پایانی این بیانیه آمده است که شنکر به تاریج دوم سپتامبر به بیروت سفر می‌کند و با نمایندگان جامعه مدنی در این کشور دیدار خواهد کرد.

 

در ادامه این بیانیه همچنین اشاره شده است که شنکر «اقدامات کمکی آمریکا در پی انفجار بندر بیروت در تاریخ چهارم آگوست» را مورد بحث وبررسی قرار خواهد داد و «مقامات ارشد لبنان را به اجرای یک سری اصلاحات بطوریکه پاسخگوی خواست لبنانی‌ها» باشد، تشویق خواهد کرد.

 

آمریکا: تحریم‌های لبنان ضرری برای اقتصاد این کشور ندارد

«دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان، در مصاحبه‌ای با بیان اینکه تحریم‌ها علیه لبنان ادامه خواهد داشت، مدعی شد که این تحریم‌ها موجب تضعیف اقتصاد لبنان نمی‌شود.

 

او به وبگاه المدن لبنان گفت: «بگذارید به حقایق سیاست تحریمی ویژه آمریکا متمرکز شوم. تصمیم برای آغاز تحریم‌های حداکثری از سوی دولت آمریکا صرفا با هدف جلوگیری از تأمین مالی "نیروهای پلید" صورت نمی‌گیرد، بلکه هدف دیگر ازین تحریم‌ها تغییر رفتار این نیروها و همپیمانانش است.»

 

دورتی شیا مدعی شد: «مایلم تأکید کنم که تحریم‌ها برای شهروندان عادی لبنان زیانی ندارد. تحریم‌های ما لبنان و اقتصادش را تضعیف نمی‌کند. یادآور می‌شوم که بحران اقتصادی لبنان نتیجه دهه‌ها فساد و سوءمدیریت است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------