آمریکا صدور روادید را برای برخی پژوهشگران چینی ممنوع می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل
آمریکا اعلام کرد که صدور روادید را برای برخی از فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران چینی ممنوع می‌کند تا از این طریق مانع از سرقت پژوهش‌های حساس شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در واشنگتن گفت: ما صدور روادید برای برخی پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان چینی را که با ارتش این کشور ارتباط دارند، ممنوع می‌کنیم تا از دستیابی آنها به تحقیقات حساس جلوگیری کنیم.

 

برخی دانشجویان چینی که در دانشگاه‌های آمریکایی ثبت‌نام کرده بودند، اخیرا اعلام کردند که سفارت آمریکا در پکن یا کنسولگری‌های آن کشور در چین با ارسال ایمیل‌هایی به آنها گفته‌اند که روادیدشان لغو شده است.

 

وولف همچنین چین را به اتخاذ رویکردهای ناعادلانه تجاری و جاسوسی صنعتی از جمله تلاش برای سرقت تحقیقات در مورد کرونا متهم و بیان کرد که چین از روادید دانشجویی برای سوءاستفاده از دانشگاه‌های آمریکا بهره می‌گیرد.

 

سرپرست وزارت امنیت داخلی ایالات متحده افزود: آمریکا از ورود کالاهایی که توسط برده‌های کار تولید شده‌اند، جلوگیری می‌کند و از چین می‌خواهد که به منزلت انسانی افراد احترام بگذارد.

 

وی در این باره به جزئیات یا مساله خاصی اشاره نکرد. اما مقام‌های «اداره گمرک و حفاظت مرزی» از ورود کتان و گوجه فرنگی ایالت «سین کیانگ» چین به آمریکا جلوگیری کرده‌اند.

 

سطح روابط آمریکا و چین بدلیل تنش بر سر طیف گسترده‌ای از جمله مسائل تجاری، کرونا و هنگ کنگ به پایین‌ترین حد رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------