ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواهند «هریس» را به جای «بایدن» رئیس‌جمهور کنند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه مدعی شده نمایندگان دموکرات قصد دارند در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، کاملا هریس را جایگزین او کنند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده هدف دموکرات‌ها از ارائه طرحی که خواستار بررسی توانمندی‌های جسمانی او برای ماندن در سمت ریاست‌جمهوری است در واقع عزل «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات است. 

 

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد دموکرات‌ها می‌خواهند در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، معاون او «کاملا هریس» را به جای او روی کار بیاورند.

 

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از طرحی رونمایی کرد که در صورت تبدیل شدن به قانون، به کنگره اجازه می‌دهد با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی، رئیس‌جمهور را در صورت اثبات عدم توانایی او در انجام وظایفش از قدرت برکنار می‌کند. 

 

نانسی پلوسی روز جمعه در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که معرفی این طرح، ارتباطی با ترامپ ندارد. او گفت: «این مسئله به ترامپ مربوط نمی‌شود. او در معرض قضاوت رأی‌کنندگان قرار خواهد گرفت. ولی او به ما نشان داد که ضروری است روندی برای روسای جمهور آینده تدارک ببینیم.»

 

ترامپ پس از این سخنان پلوسی در توئیتر نوشت: «نانسی پلوسی دیوانه برای جایگزین کردن جو بایدن با کاملا هریس به متمم ۲۵ [قانون اساسی] متوسل شده. دموکرات‌ها می‌خواهند این اتفاق سریع بیفتد چون جو خواب‌آلو، زهوار در رفته است.»

 

پلوسی قصد خود برای رونمایی از این طرح را روز پنجشنبه اعلام کرد. متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا به کنگره اجازه می‌دهد در صورتی که تشخیص دهد رئیس‌جمهور قادر به انجام وظایفش نیست، معاون رئیس‌جمهور، کابینه دولت یا کنگره وظایف او را به عهده بگیرد. با وجود این، برای اینکه این اتفاق بیفتد، طرح مورد نظر باید به تصویب  دو سوم اعضای مجلسین کنگره آمریکا برسد.=

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره دلایل تصمیم به معرفی این طرح، به سلامت جسمانی ترامپ و رفتارهای او بعد از ابتلا به کووید-۱۹ اشاره کرد.

 

پلوسی گفت: «مردم باید از وضعیت سلامتی رئیس‌‌جمهور مطلع باشند.»

 

طرحی که پلوسی معرفی کرده خواستار تشکیل کمیسیونی متشکل از روسای جمهور بازنشسته و متخصصان پزشکی است که وظیفه بررسی تواناییهای رئیس‌جمهور در انجام وظایف محوله را به عهده خواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------