آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

لبنان: توافقی برای به رسمیت شناختن اسرائیل منعقد نخواهیم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,میشل عون
دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان به ادعاها درباره نقض قانون اساسی از سوی رئیس‌جمهوری در خصوص موضوع مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی جنوبی با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان در توییتر نوشت: در زمان تلاش دعوا را رها کنید‍! لبنان شدیدا نیاز به همبستگی و پشتیبانی ملی در راه حفظ حقوق حاکمیتی و بازپس‌گیری آن دارد.

 

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان در واکنش به ادعاها درباره نقض قانون اساسی از سوی میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان از بابت دور زدن ماده ۵۲ قانون اساسی درخصوص موضوع مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی جنوب افزود: ما درصدد امضای معاهده بین‌المللی با اسرائیل، عادی سازی یا به رسمیت شناختن آن نیستیم، لبنان در راستای حفظ حاکمیت، ثروت طبیعی و حفظ هر وجب از خاک و هر قطره آبش به مذاکره فنی و عملی با اسرائیل می‌رود.

 

این دفتر افزود: هر صحبتی درباره این‌که رئیس‌جمهوری قانون اساسی و ماده ۵۲ در زمینه اعلام تیم لبنانی برای مذاکره با اسرائیل را نقض کرده، باطل است و هدف از ان تصعیف موضع‌گیری لبنان در مذاکره است.

 

از سوی دیگر، شربل وهبه، وزیر خارجه در دولت موقت لبنان تاکید کرد: بیروت توافقی مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل منعقد نمی‌کند بلکه برای دستیابی به توافقی بر سر ترسیم مرزهای دریایی با آن مذاکره می‌کند.

 

در آستانه مذاکره رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی وهبه تصریح کرد: ما هرگز با اسرائیل عادی سازی نخواهیم کرد و با آن توافقات صلحی را امضا نمی‌کنیم، ترسیم مرزها بر ما واجب است، ما مرزهای دریایی را نامشخص رها نمی‌کنیم تا دشمن اسرائیلی در نزدیکی آب‌های لبنان دست به حفاری و اکتشاف گاز و نفت بزند. اگر این مذاکره انجام نگیرد اسرائیل به آب‌های لبنان می‌رسد. نباید اجازه آن را بدهیم این حق ماست که به حفاری نفت در آب‌های خود در مرزهای با فلسطین اشغالی بپردازیم از این رو ترسیم مرزها وظیفه ماست تا آنچه برای ماست و می‌خواهیم را به رسمیت بشناسیم و هر آنچه برای ما نیست هرگز از آن چیزی نخواهیم گرفت.

 

وزیر خارجه لبنان افزود: سازمان ملل میزبان مذاکرات خواهد بود و صورت جلسه مذاکرات را با آمریکا تنظیم می‌کنیم آمریکا به عنوان میانجی حضور دارد و این یعنی مشارکت سازمان ملل فعال است و مذاکرات زیر نظر سازمان ملل است.

 

او تاکید کرد: بیش از آنچه دشمن تصور می‌کند با قاطعیت به مذاکره می‌رویم و آنها ما را دولتی می‌دانند که اقتصادش فروپاشیده و نابود شده و آنها خود را دولتی با اقتصاد شکوفا می‌دانند اما می‌گویم که مذاکره کننده لبنانی بسیار جدی و قاطع خواهد بود. ما چیزی برای از دست دادن نداریم و در قبال این مذاکرات سکوت کرده‌ایم و سکوت به معنای ضعف نیست.

 

وهبه همچنین گفت: بین ما و سوریه باید مرزهای ترسیم شده بین دو کشور برادر باشد و این ارتباط و تلاش را می‌طلبد. ما خواهان خروج اشغالگران از مزارع شبعا، تپه‌هایی کفرشوبا هستیم و اسرائیل می‌داند که این اراضی متعلق به آن نیست بلکه آنها را اشغال کرده است پس بهتر است از آنجا خارج شود اگر برای ماست به ما برسد و اگر متعلق به سوریه بودند به سوریه بازگردانده شوند. در حال حاضر مهم برای ما این است که اسرائیل از اراضی اشغالی ما که می‌گوییم برای لبنان است یعنی شمال الغجر، مزارع شبعا، و تپه‌های کفرشوبا خارج شود. این اراضی براساس اذعان ما و سوریه، لبنانی هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------