آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

قاضی آمریکایی ممنوعیت تیک تاک را لغو کرد



اخبار,اخبار بین الملل,تیک تاک در آمریکا
یک قاضی ایالت پنسیلوانیای آمریکا طی حکمی ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن چینی تیک تاک را که وزارت بازرگانی این کشور اعمال کرده بود، لغو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، بر اساس حکم این قاضی، لغو ممنوعیت استفاده از تیک تاک از ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) اجرایی می شود.

 

وانگ وِن بین سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این حکم ابراز امیدواری کرد که آمریکا به طور عملی و واقعی به اقتصاد بازاری و اصل رقابت برابر احترام بگذارد و ضمن رعایت مقررات اقتصاد و تجارت بین المللی، شرایط باز، برابر، عادلانه و بدون تبعیض در امور بازرگانی را برای شرکت های همه کشورها در خاک خود ایجاد کند.

 

این مقام چینی تاکید کرد: چین همواره با رفتارهای باجگیرانه آمریکا با توسل به تعمیم مفهوم امنیت ملی، سوء استفاده از نیروهای ملی و سرکوب بی دلیل شرکت های خارجی مخالفت می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما همچنین متوجه شدیم که قاضی آمریکایی در حکم خود نوشته است که تفسیر دولت آمریکا از تهدید اپلیکیشن تیک تاک علیه امنیت ملی خیالی است.

 

پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور داده بود که دانلود و استفاده از این نرم افزار چینی از ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر روز ۷ مهر ممنوع شود.

 

منع فعالیت دو نرم افزار تیک تاک و «وی چت» تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین به شمار می رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------