انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ آرای انتخاباتی در جورجیا بازشماری می‌شود/ وکیل ترامپ: شرکت ۲۱ هزار مُرده در انتخابات آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020
شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه وارد مرحله حساسی شد. امروز جمعه به وقت تهران هم شمارش در ایالت‌های سرنوشت‌ساز ادامه دارد و یک پیروزی دیگر برای دموکرات‌ها در یک ایالت حساس مانند نوادا می‌تواند جو بایدن را به کاخ سفید برساند. رقابت در این ایالت شانه به شانه پیش می‌رود و دونالد ترامپ هنوز هم فرصت پیروزی دارد، اما مسیر کوتاه‌تر و هموارتری مقابل بایدن دیده می‌شود.

 23:40 / حکم دادگاه تجدید نظر پنسیلوانیا درباره آرای شمارش نشده

 دادگاه تجدید نظر پنسیلوانیا با صدور حکمی اعلام کرد شمارش آرایی که نیاز به بازبینی دارند باید به طور موقت متوقف ‌شود. این دادگاه بعدا درباره امکان شمارش این آراء تصمیم خواهد گرفت

 

22:30 /  سی ان ان: نیروهای امنیتی در محل سکونت بایدن مستقر شدند

هم زمان با افزایش احتمال پیروزی جو بایدن نامزد دمکرات در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شبکه سی‌ان‌ان از استقرار بیشتر نیروهای سرویس مخفی ایالات متحده در محل سکونت وی خبر داد.

 

22:50 / ترامپ: کوتاه نمی‌آیم

بیانیه ترامپ: ما معتقدیم که مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند و این مسئله دیگر مربوط به یک انتخابات خاص نیست، بلکه به صداقت و درستی کل فرآیند انتخاباتی ما مربوط می‌شود.ما از ابتدا گفته بودیم که همه آرای قانونی باید شمرده شوند و همه آرای قانونی نباید شمرده شوند، اما در هر مرحله‌ای از کار با مقاومت دموکرات‌های در این زمینه مواجه شدیم.

 

ما این فرآیند را از تمامی جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مردم آمریکا به دولت ما اعتماد داشته باشند. من هرگز در مسیر مبارزه برای شما و برای کشورمان کوتاه نخواهم آمد.

 

22:30 / سناتور جمهوریخواه: ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود

میت رامنی سناتور ایالت «یوتا» در پیام توییتری نوشت:‌اظهارات ترامپ در مورد سرقت آرا و وجود تقلب در انتخابات می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند.وی در ادامه افزود:‌ ‌رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.به نوشته رامنی،‌ انجام چنین کارهایی می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند و باعث تضعیف نهادهایی که در بنیان جمهوری قرار دارند شود و بی پروا احساسات مخرب و خطرناک را ملتهب می کند.

 

22:20 / شهردار فیلادلفیا هم تقلب انتخاباتی را رد کرد

شهردار فیلادلفیا با رد ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب انتخاباتی، تاکید کرد: همه آرا باید شمرده شود.جیم کنی بعدازظهر جمعه به همراه اعضای کمیسیون انتخاباتی این شهر،در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: در هفته اخیر، چشمان کشور و جهان به فیلادلفیا دوخته شده است.شهردار فیلادلفیا ابراز امیدواری کرد به زودی نتایج پایانی شمارش آرا اعلام شود و اضافه کرد: به یاد داشته باشید این پیروزی یک نامزد یا یک حزب سیاسی نیست بلکه پیروزی دموکراسی ما است.

 

کنی تاکید کرد: شمارش آرا تا آخرین برگه رای غیابی، پستی و پیش از موعد ادامه خواهد یافت. برخلاف ادعای رئیس جمهوری، تیم او تاکنون نتوانسته است هیچ مستندی برای تقلب در انتخابات ارائه دهد.وی ابراز امیدواری کرد در ماه ژانویه شاهد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت باشند.

 

22:11/ زمان اعلام نتایج در نوادا و پنسیلوانیا

جو گلوریا، مسئول انتخاباتی نوادا گفت: اعلام نتایج نهایی تا ۱۲ نوامبر (پنجشنبه هفته آینده)  طول می کشد.

 

کمیسیون انتخاباتی پنسیلوانیا گفت: شمارش آرا در شهر فیلادلفیا ممکن است چند روز طول بکشد.

 

21:55/ وکیل دونالد ترامپ: شرکت ۲۱ هزار مُرده در انتخابات آمریکا 

رودی جولیانی با بازنشر گزارشی مستند در توییتر نوشت: "حداقل ۲۱ هزار رای در ایالت پنسیلوانیا ثبت شده که صاحبان آنها سالها پیش فوت کرده‌اند."

 

به نوشته وب‌سایت "بریت‌بارت": ۹۲۱۲ نفر از این افراد دست‌کم ۵ سال پیش، ۱۹۹۰ نفر دست‌کم ۱۰ سال پیش، و حداقل ۱۹۷ نفر ۲۰ سال پیش فوت کرده‌اند".

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان و ستاد انتخاباتی او می‌گویند دموکراتها با "تقلب گسترده در انتخابات از جمله آرای افراد متوفی می‌خواهند پیروزی آنها را بدزدند تا جو بایدن رئیس‌جمهور شود".

 

21:47/ سناتور جمهوریخواه: ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود

میت رامنی سناتور جمهوریخواه جمعه شب با انتقاد از ادعاهای پی در پی ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: ‌رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.

 

وی در ادامه افزود:‌ ‌رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.

 

به نوشته رامنی،‌ انجام چنین کارهایی می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند و باعث تضعیف نهادهایی که در بنیان جمهوری قرار دارند شود و بی پروا احساسات مخرب و خطرناک را ملتهب می کند.

 

21:42/ شهردار فیلادلفیا: ترامپ باید به باخت اذعان کند

«جیم کینی»، شهردار «فیلادلفیا» امروز جمعه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا باید به باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری در برابر «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات اذعان کند.

 

او گفت: «فکر می‌کنم کاری که رئیس‌جمهور باید صادقانه انجام دهد این است که مثل آدم بالغ رفتار کند. او باید به این واقعیت اذعان کند که باخته و باید به برنده تبریک بگوید، همان‌کاری که جیمی کارتر، جورج بوش و ال‌گور انجام دادند.»

 

شهردار فیلادلفیا گفته است با توجه به ارقام مشاهده شده ناشی از شمارش آرا فکر می‌کنیم بایدن برنده ایالت پنسیلوانیا باشد.

 

21:36/ ترامپ: انتخابات را به دیوان عالی می‎کشانم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه رقابت ۲۰۲۰، در پیامی توئیتری، تلاش کرد تا ادعاهای خود مبنی بر تقلب دموکرات ها در روند رای گیری پستی و لزوم بازشماری آرا در برخی ایالات کلیدی را توجیه کند.

 

وی در این باره نوشت: با حمله دموکرات های چپ افراطی به مجلس سنای جمهوریخواه، اهمیت ریاست جمهوری حتی بیشتر از قبل می شود.

 

وی همچنین در توئیتی دیگر، فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد و گفت موضوع را به دیوان عالی می کشاند.

 

21:30/ مشاور ترامپ: قدرت را مسالمت‌آمیز تحویل می‌دهیم!

«لاری کادلو» مشاور اقتصادی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه رقابت ۲۰۲۰، مدعی شد که او در صورت پیروزی رقیب دموکرات، قدرت را به طور مسالمت‌آمیز واگذار می‌کند.

 

وی در ادامه این ادعا افزود: آمریکا بزرگترین دموکراسی جهان است و ما تابع قانون هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ هم چنین خواهد بود.

 

با این حال کادلو در تکمیل اظهارات خود افزود: تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ترامپ به جنگیدن ادامه خواهد داد چرا که می‌خواهد از قانونمندی شمارش آرا مطمئن شود؛ اینکه آرای قانونی شمرده می‌شوند و نه آرای غیرقانونی. او به مبارزه ادامه می‌دهد.

 

ترامپ مدعی است در شمارش آرای پستی، به نفع جو بایدن رقیب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ تقلب می‌شود و آنها را آرای غیرقانونی لقب داده است.

 

21:20/ اشاره ترامپ به آراء گمشده نظامیان در ایالت جورجیا

ترامپ در توییت جدیدی نوشت: آراء گمشده نظامیان در ایالت جورجیا کجاست؟ چه اتفاقی برای آن ها افتاده؟ 

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

 

20:48/ ایوانکا ترامپ: آرای غیر قانونی را نباید شمرد

ایوانکا ترامپ درباره شمارش آرای انتخابات آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: تمام آرای قانونی باید شمرده شود اما آرای غیر قانونی خیر!

 

20:45/ مارک کلی دموکرات رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست داد

مارک کلی نماینده دموکرات رقیب جمهوری خواه خود یعنی مارتا مک سالی را در منطقه آریزونا و در انتخابات مجلس سنا شکست داد.

 

 

مارک کلی که قبلا فضانورد هم بوده است پیش تر در اوایل هفته اعلام پیروزی کرده بود.

 

20:41/ اظهار نظر ترامپ درباره حضور جمهوری خواهان در مجلس سنا

ترامپ نوشت: با حمله دمکرات های چپ رادیکال به مجلس سنای جمهوری خواه، ریاست جمهوری از اهمیت بیشتری برخوردار می شود!

 

20:31/ کاهش اختلاف آرای بایدن و ترامپ در آریزونا

اختلاف آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت آریزونا به بیش از ۴۳ هزار رای رسید.

 

20:22/ پیشرفت آرای بایدن در پنسیلوانیا و نوادا

بایدن در پنسیلوانیا 9027 رای جلو است و در نوادا 22076 معادل 1.7 درصد کل آرای ایالت.

 

هرچند آسوشیتدپرس بایدن را برنده این دو ایالت نخوانده، اما جان رالستون خبرنگار می‌گوید تمام است! 

 

آرا در کلارک نوادا تمام شده و بایدن 22 هزار رای جلو افتاده است.

 

20:21/ احتمال بازشماری آرا در پنسیلوانیا

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده آرا در ایالت پنسیلوانیا هم ممکن است بازشماری شوند.

 

 

پیشتر وزیر امور داخلی جورجیا گفته بود آرای این ایالت بازشماری می‌شوند.

 

19:43/ پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند

در حالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای اشاره به سمت «جو بایدن» استفاده کرد.

 

19:30/ تهدید ستاد انتخاباتی بایدن به خارج کردن ترامپ از کاخ سفید

ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره قصد ترامپ برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات، اعلام کرد در صورتی که رئیس‌جمهور فعلی این کشور از قبول شکست سر باز بزند، او را به بیرون از کاخ سفید اسکورت خواهند کرد. «اندرو بِیتس» سخنگوی این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که نوزدهم ژوئیه گفتیم، مردم آمریکا درباره این انتخابات تصمیم می‌گیرند؛ و دولت ایالات متحده کاملاً توانایی این را دارد که اشغالگران را به بیرون کاخ سفید مشایعت کند.

 

19:25/ آرای انتخاباتی در جورجیا بازشماری می‌شود

وزیر امور داخلی ایالت جورجیا در یک نشست خبری اعلام کرد که با توجه به نزدیک بودن فاصله آرای جو بایدن و ترامپ در این ایالت (کمتر از ۱۱۰۰ رأی فاصله) آرای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت بازشماری خواهد شد.

 

19:10/ شانس کم ترامپ برای بپیروزی در ایالت‌های سرنوشت ساز

با شمارش بیشتر آرای غایبان و آرای پستی شانس ترامپ برای برنده شدن در ایالت‌های سرنوشت ساز کمتر شد.

 

گفتنی است اغلب دموکراتها به خاطر کرونا ویروس از رای پستی استفاده کرده و ترامپی‌ها حضوری رای دادند.

 

حالا با شمارش آرای پستی در این ایالتها همه چیز به سود بایدن چرخش کرده است.

 

19:07/ ستاد ترامپ مدعی شد: او در نهایت پیروز خواهد شد

ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ اعلام کرد: خبرهای شبکه فاکس نیوز و خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره نزدیک شدن جو بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ادعای نادرست و غیرمسئولانه است.

 

19:05/ آماده سازی تربیون اعلام پیروزی جو بایدن

الجزیره نوشت: ستاد تبلیغاتی جو بایدن در حال آماده سازی تربیون محل اعلام پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور است.

 

ستاد تبلیغاتی جو بایدن اعلام کرد با توجه به آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل تیم انتقال قدرت را آغاز کرد.

 

19:00/ پیشتازی بایدن در پنسیلوانیا

بایدن در پنسیلوانیا فاصله خود با ترامپ را بیشتر کرد.

 

اکنون اختلاف آنها در در این ایالت ۶۸۲۶ رای است.

 

16:07/ پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند

 

واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده آمریکا گزارش داد، پست آمریکا نتوانسته بیش از ۱۵۰،۰۰۰ برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه به مقصد برساند.

 

14:15/ آخرین وضعیت شمارش آرا در 4 ایالت حساس 

پیشتازی بایدن در جورجیا با 917 رای (شمارش 99 درصد آرا)

پیشتازی بایدن در نوادا با 11 هزار و438 رای (شمارش 89 درصد آرا)

پیشتازی ترامپ در پنسیلوانیا با 18 هزار و 229 رای (شمارش 94 درصد آرا) 

پیشتازی بایدن در آریزونا با 47 هزار و 52 رای (شمارش 90 درصد آرا)

 

13:48/ بایدن رکورددار بیشترین آرا در تاریخ آمریکا شد

«نیویورک‌تایمز» نوشت که بایدن توانسته با بیش از ۷۱ میلیون رأی مردمی حائز بیشترین تعداد آرا در تاریخ انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکا شود.پیش از این باراک اوباما»در سال ۲۰۰۸با رقم ۶۹،۵ میلیون رأی،رکورددار بیشتری آرای مردمی بود.

 

13:29/ ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواهند کنترل سنا را به دست بگیرند

ترامپ در توییتی نوشت دموکرات‌ها در تلاشند تا کنترل سنا را به دست بگیرند و با این کار موضوعاتی چون «اطاله بررسی» را ممنوع می‌کنند.

 

13:25/ مقام سابق کاخ سفید؛ ترامپ در صورت باخت، قطعاً چهار سال دیگر برمی‌گردد

«میک مولوِینی» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید روز جمعه گفت، در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات امسال بازنده شود، سال ۲۰۲۴ به رقابت انتخاباتی برمی‌گردد.

 

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، مولوینی در کنفرانسی ویدئویی گفت: «قطعاً انتظار دارم که رئیس جمهور همچنان در سیاست باقی بماند و قطعاً در لیست افرادی که وارد [رقابت انتخاباتی] ۲۰۲۴ خواهد شد».

 

این مقام سابق کاخ سفید افزود، چهار سال بعد زمانی که ترامپ وارد رقابت انتخاباتی شود، از سن کنونی «جو بایدن» رقیب انتخاباتی او در انتخابات امسال، جوان‌تر خواهد بود.

 

مولوینی با رد این مسئله که ادعای ترامپ مبنی بر تقلب دموکرات‌ها در انتخابات تهدیدی برای دموکراسی محسوب می‌شود گفت: «ترامپ شکست را دوست ندارد».

 

رئیس سابق کارکنان کاخ سفید روز پنجشنبه نیز در مصاحبه‌ای گفت: «اگر روند [شمارش آراء] ادامه پیدا کند که انتظار دارم ادامه پیدا کند، در نهایت جو بایدن رئیس جمهور خواهد بود و می‌توانید انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را انتظار داشته باشید. فقط امیدوارم طرف دیگر نیز همین کار را بکند».

 

وی افزود: «انتخابات آمریکا می‌تواند زشت و کثیف باشد اما به نحوی شبیه درست کردن سوسیس است. هیچکس دوست ندارد بداند چطور درست می‌شود ولی همه از محصول نهایی لذت می‌برند».

 

13:23/ ریاست جمهوری بایدن قطعی شد؛ او تا ساعتی دیگر اعلام پیروزی می‌کند 

بایدن در جورجیا، نوادا، و آریزونا جلو افتاده؛ و فاصله‌ی ۳۰۰هزارتایی روز قبل در پنسیلوانیا را به ۱۸هزار رای رسانده است.

 

 

بایدن اگر پنسیلوانیا راهم ببرد با بیش از ۳۰۰رای الکترال با محبوبیت بالایی رییس‌جمهور ایالات متحده میشود.

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

12:55/ بایدن در جورجیا از ترامپ جلو افتاد

با اضافه شدن ۱۸۲۴ رأی جدید، جو بایدن با ۹۱۷ رای اختلاف از ترامپ در ایالت جورجیا جلو زد.

 

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

12:30/ پاسخ جالب هوادار تیم ملی برزیل به توییت ترامپ

توییت ترامپ: شمارش رو متوقف کنید.

 

یک هوادار تیم ملی برزیل: منم بعد گل سوم آلمان همینو گفتم.

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

12:29/ اختلاف رای بایدن با ترامپ در جورجیا به 463 رای کاهش یافت

شمارش اولیه آرای شهرستان کلایتون نشان می‌دهد بایدن 251 رای و ترامپ 49 رای به خود اختصاص دادند.

 

12:25/ گاردین: ترامپ رکورد خطرناک‌ترین دروغ‌های خودش را شکست

روزنامه گاردین در مطلبی با اشاره به سخنرانی ترامپ که با ادعاهای متعددی همراه بود و بسیاری از شبکه های خبری هم پخش آن را قطع کردند، نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روند شمارش آرای انتخابات سوم نوامبر را با یکسری واژه‌های خطرناک و نادرست خطاب قرار داد که احتمالا تلاشی برای ارعاب و بازداشتن شبکه‌های خبری تلویزیونی در اعلام فرد پیروز این انتخابات در ساعت‌های آتی است.

 

این اظهارات از سوی ترامپ خطر تهییج اعتراضات و خشونت از سوی حامیانش را در پی دارد که جو بایدن، رقیب دموکرات این انتخابات را یک رئیس جمهوری منتخب غیرمشروع خواهند دید.

 

ترامپ غمگین و مغلوب، ادعاهایی نادرست را در صحبت‌های خود مطرح کرده است.

 

وی گفته است: اگر شما آرای مشروع و قانونی را بشمارید، من به راحتی پیروز می‌شوم. اگر شما آرای غیرقانونی را بشمارید، آنها می‌توانند انتخابات را از من بدزدند. اگر شما آرایی را بشمارید که در آخر آمده، مطمئنا آرایی خواهند آمد.

 

ترامپ که چهار سال پیش مداخله احتمالی هکرهای روسی را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نادیده گرفته بود، تلویحا نظرسنجی‌ها را تهدیدی جدی‌تر دانست و گفت: نظرسنجی‌های رسانه‌ای مداخله در انتخابات هستند. این نظرسنجی‌ها واقعا جعلی هستند که برای نگهداشتن رای دهندگان ما در خانه و ایجاد توهم حمایت برای بایدن و از بین بردن توانایی جمهوری خواهان برای کسب کمک مالی طراحی شده‌اند. اینها را نظرسنجی‌های جلوگیری می‌دانیم که از رای دادن مردم در حوزه‌های رای گیری جلوگیری کردند.

 

رئیس جمهوری آمریکا از برخی از صحبت‌های نژادپرستانه به نفع خود استفاده کرد و فیلادلفیا و دیترویت را هدف قرار داد و گفت: آنها تلاش می‌کنند تا در انتخابات تقلب کنند و ما نمی‌توانیم اجازه این کار را بدهیم. دیترویت و فیلادلفیا دو منطقه‌ای در کشور هستند که بیشترین فساد را نسبت به مناطق دیگر کشور دارند.

 

ترامپ در یک رشته صحبت‌ها همچنین مدعی شد که این شکست را پیش بینی کرده و گفت: من چندین ماه بود که درباره این مساله با شما صحبت کرده بودم و گفته بودم که رای گیری پستی به یک فاجعه بدل می‌شود. ما داستان‌های ترسناک زیادی می‌شنویم.

 

ترامپ بعد از ۱۶ دقیقه صحبت کردن از محل سخنرانی پایین آمد و بدون توجه به این سوال که "شواهدت کجاست؟" محل را ترک کرد.

 

هیچکس نمی‌تواند ترامپ را بابت عدم موفقیت در این رویداد بزرگ متهم کند. این بیشترین رکورد دروغگویی از سوی ترامپ بوده است؛ دنیل دیل، حقیقت‌سنج شبکه خبری سی.ان.ان در توئیتی نوشت: من تمام سخنرانی‌های ترامپ را از ۲۰۱۶ شنیده یا دیده ام. این متقلبانه‌ترین سخنرانی ترامپ بود که تا به حال شنیدم.

 

ترامپ کلا عادت دارد که به حامیانش وعده دهد: ما آنقدر پیروزی های بزرگی داریم که شما را از پیروزی خسته کنیم.» 

 

12:23/ نتیجه قطعی در نوادا ۱۲ نوامبر اعلام می شود

بایدن در حال حاضر تنها ۱۱ هزار رای بیشتر از  ترامپ دارد. مقامات محلی اعلام کردند پنجشنبه ۵۰ هزار رای شمارش کرده اند و هنوز ۶۵ هزار رای دیگر برای  شمارش باقی مانده است.

 

با این حال مقامات محلی آرا دقیقی ارائه نمی دهند و دلیل آن ها این است که همچنان آرا جدیدی از راه می رسند. 

 

ایالت نوادا ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) را برای اعلان نتایج نهایی تعیین کرده است. 

 

12:15/ سناتور جمهوری‌خواه و متحد ترامپ ۵۰۰ هزار دلار از هزینه‌های شکایت انتخاباتی را می‌پردازد

لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و متحد نزدیک دونالد ترامپ می‌خواهد برای پیش بردن شکایت‌های حقوقی کارزار ترامپ ۵۰۰ هزار دلار به او کمک کند. او گفت: "من امشب اینجا هستم تا در کنار رئیس‌جمهور ترامپ بایستم. همانطور که او کنار من ایستاد. او کسی است که باعث شد ما در سنای آمریکا اکثریت را داشته باشیم."

 

11:58/ ثبت رکورد جدید تعداد زنان در کنگره بعدی آمریکا: 131 زن 

آمارهای منتشر شده از سوی مرکز زنان آمریکایی و سیاست دانشگاه روتجرز که مشارکت زنان آمریکایی در امور سیاسی را دنبال می کند، نشان می دهد حداقل 131 زن که 100 نفر آنها دموکرات و 31 نفر جمهوریخواه هستند، در کنگره صد و هفدهم حضور خواهند داشت. در کنگره فعلی 129 زن حضور دارند که فعالیت آن از 2019 آغاز شده است.

 

11:54/ صفیه وزیر، آمریکایی افغان‌تبار بار دیگر برنده انتخابات ایالتی نیوهمپشایر شد

صفیه وزیر، پناهنده افغان، برای دومین بار در انتخابات ایالتی نیوهمپشایر آمریکا، پیروز و مجددا از حزب دموکرات عضو مجلس نمایندگان این ایالت شد.

 

انتخابات مجلس نمایندگان ایالتی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و رقیب خانم وزیر، دنیس سوزی، از حزب جمهوری‌خواه بود.

 

این دو، دو سال پیش هم با هم رقابت کردند. خانم وزیر دو سال پیش دنیس سوزی، رقیب حزب جمهوری‌خواه خود را که چهار دوره، نمایندگی کرده بود، شکست داد و برای اولین بار وارد ساختار اداری ایالتی نیوهمپشایر شد.

 

صفیه وزیر اولین نماینده مجلس ایالتی نیوهمپشایر است که مهاجر و پناهنده بوده.

 

خانم وزیر که حدود ۳۰ سال دارد، در ۶ سالگی از افغانستان با خانواده مهاجر شد و نخست به ازبکستان رفت. او در سال ۲۰۰۷، همراه با مادرش به آمریکا پناهنده شد.

 

او از مکتب/مدرسه کنکورد فارغ التحصیل شده و در سال ۲۰۱۳ شهروندی آمریکا را به دست آورد.

 

خانم وزیر سه سال بعد، پس از کار در فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت و سپس کتابخانه دانشگاه، مدرک تحصیلی از یک کالج محلی دریافت کرد.

 

11:45/ سیاهپوستان بیشتر به بایدن رای داده اند

بر اساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده سیاه‌پوستان و شهروندان دیگر آمریکا که لاتین‌تبار و آسیایی هستند بیشتر به نامزد حزب دموکرات رای داده‌اند، در حالی که شهروندان سفیدپوست، بیشتر به نامزد جمهوری‌خواهان رای داده‌اند.

 

11:28/ کارزار انتخاباتی ترامپ در ایالت نوادا هم شکایت رسمی خود را به دادگاه برد

این کارزار در چند ایالت دیگر هم شکایت خود را به دادگاه برده که پذیرفته نشده است.

 

در شکایت کارزار انتخاباتی بدون رائه شواهد گفته شده است: "موارد غیرقانونی در منطقه کلارک وجود داشته از جمله تعلل در تایید درستی برگه‌های رای و سه هزار رای که غیرقانونی بوده است.

 

11:25/ درخواست دموکرات‌ها از رای‌دهندگان پستی جورجیا: برای رفع نواقص رای خود شتاب کنید

 

دموکرات‌ها در جورجیا از رای‌دهندگان پستی خواسته‌اند که نواقص رای خود را برطرف کنند. شماری از آرای پستی به خاطر امضای نادرست یا نداشتن امضا رد شده است. اما رای‌دهندگان تا ساعت پنج عصر به وقت محلی در روز جمعه فرصت دارند که نواقص رای را برطرف کنند.

 

11:23/ ترامپ بار دیگر مدعی تقلب در انتخابات شد؛ دیوان عالی باید درباره قانونی بودن برخی آراء تصمیم‌گیری کند

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی پیروزی در انتخابات شد.

 

وی در پیامی توئیتری گفت: «با آرای قانونی به‌آسانی پیروز انتخابات می‌شوم. ناظران به هیچ وجه و شکلی اجازه نیافتند که کارشان را انجام دهند.»

 

وی افزود: «بنابراین تمامی آرایی که طی این مدت شمرده شده باید غیرقانونی تلقی شود. دیوان عالی باید در این‌باره تصمیم بگیرد!»

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

11:07/ ترامپ: توییتر از کنترل خارج شده است

ترامپ در واکنش به احتمال مسدود شدن حساب توئیترش بعد از باخت در انتخابات گفت: توئیتر از کنترل خارج شده است.

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

11:03/ رقابت عجیب بایدن و ترامپ در جورجیا

شمارش ۹۹ درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا نشان می هد که «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات با کسب دو میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۱۴ رای ۴۹.۴ درصد آرای مردمی را کسب کرده است. 

 

بر همین اساس «دنالد ترامپ» نیز با کسب دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۸۱ رای نیز ۴۹.۴ درصد آرا را تصاحب کرده است. 

 

نکته عجیب در این رابطه آن است که هر دو نامزد ۴۹.۴ درصد آرای مردمی را تصاحب کرده اند و اختلاف تعداد آرای آنها کمتر از دو هزار رای است. 

 

جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد و در سه دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری همواره نامزدهای جمهوریخواه در آن پیروز شده اند. 

 

11:00/ رقابت شانه به شانه بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا

شمارش ۹۵ درصد از آرای اخذ شده در ایالت پنسیلوانیا نشان می دهد که تا کنون «دونالد ترامپ» ۴۹.۶ درصد از آرای مردمی این ایالت را کسب کرده است. 

 

بر همین اساس جو بایدن نیز توانسته ۴۹.۳ درصد آرای مردمی این ایالت را کسب کند. 

 

پنسیلوانیا دارای ۲۰ رای الکترال است و اگر ترامپ در آن پیروز شود می تواند به برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری امیدوار باشد. 

 

 

در انتخابات ریاست جمهوری دوره های گذشته، در سال ۲۰۱۶ ترامپ برنده آرای الکترال این ایالت بوده اما در انتخابات ۲۰۱۲ و ۲۰۰۸ نامزد حزب دموکرات یعنی باراک اوباما توانسته بود این ایالت را فتح کند. 

 

10:50/ بایدن صبح جمعه اعلام پیروزی می‌کند

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که جو بایدن احتمالا صبح جمعه (به وقت محلی) پیروزی خود را اعلام خواهد کرد.

 

10:45/ احتمال کشیده شدن هر دو کرسی سنا از جورجیا به دور دوم

هر دو سناتور جمهوری خواه از ایالت جورجیا با چالش شدیدی از سوی دو نامزد حزب دمکرات روبرو شده اند و حداقل یکی از این رقابت ها به دور دوم کشیده شده است.

 

سناتور جمهوری خواه کلی لوفلر و رقیب او رافائل وارناک روز پنجم ژانویه دوباره به مصاف هم خواهند رفت. لوفلر در انتخابات سه سنبه هفت درصد رای کمتر از حریف به دست آورد اما براساس قوانین این ایالت چون هیچ کدام ۵۰ درصد آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم می کشد.

 

10:42/ سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن وارد عمل شد

روزنامه واشنگتن پست، سرویس مخفی برای کمک به محافظت از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق، و در حالیکه کارزار انتخاباتی او خود را برای این احتمال که وی به زودی اعلام پیروزی کند، آماده می کند، اعزام مامورانی را به ویلمینگتون (ایالت دلاور) آغاز کرد.  

 

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کارزار انتخاباتی او به سرویس مخفی اعلام کرد این نامزد دموکرات دست کم یک روز دیگر از مرکز گردهمایی ویلمینگتون استفاده می کند و اوایل جمعه سخنرانی خواهد کرد. /صداوسیما

 

9:34/ وضعیت بایدن در آریزونا متزلزل شد/ اختلاف آرای ترامپ با بایدن به 46 هزار رای رسید

در حالی که آسوشیتدپرس و فاکس نیوز بایدن را برنده آریزونا اعلام کرده‌اند، اما آرای ایالتی همچنان شمارش شده و به نفع ترامپ در جریان است.

 

 

اوایل جمعه به وقت محلی آرای ماریکوپا در آریزونا می‌تواند سرنوشت انتخابات در این ایالت را تغییر دهد.

 

8:11/ میزان آرای مردمی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا

بایدن: 73,414,094

ترامپ: 69,587,301

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

08:10/ رقابت پایاپای ترامپ و بایدن در شمارش آرای ایالت‌های باقیمانده

در جورجیا آرای دو رقیب انتخاباتی به هم رسیده‌اند. 49/4 درصد در برابر 49/4 درصد.

 

یک درصد آرای شمرده نشده، سرنوشت 16 رای الکترال این ایالت را روشن خواهد کرد.

 

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا  به حدود 26 هزار رای رسید.

 

 90 درصد آراء در این ایالت شمارش شده است.

 

پنسیلوانیا 20 رای الکترال دارد.

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

07:56/ کمپین بایدن: سخنان ترامپ نشانه‌ای آشکار از شکست وی است

یک مقام رسمی کمپین انتخاباتی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر بروز تقلب، گفت که کمپین بایدن به پیروزی امیدوارتر شده است.

 

وی افزود که اکنون برای کمپین دموکرات‌ها مسأله پیروزی مطرح نیست و تنها زمان اعلام آن مطرح است.

 

این مقام کمپین بایدن تاکید کرد که نسبت به کسب ۲۷۰ رأی الکترال اطمینان داریم و سخنان ترامپ باعث افزایش این اطمینان شده است.

 

وی تاکید کرد که مواضع ترامپ نشانه‌ای آشکار است که نشان می‌دهد کمپین جمهوری‌خواهان در حال باخت است.

 

07:54/ فرماندار نوادا: سخنان ترامپ گمراه‌کننده، خطرناک و نادرست بود

«استیو سیسولاک» فرماندار نوادا سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر این‌که انتخابات از وی دزیده شده است را محکوم کرد.

 

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سخنان ترامپ خطاب به مردم آمریکا، گمراه‌کننده، خطرناک و نادرست بود».

 

سیسولاک با تاکید بر این‌که به مسئولان انتخاباتی ایالت نوادا اطمینان کامل دارد، گفت که صرف‌نظر از سخنان ترامپ، قول می‌دهد که از شمارش تک تک آرا اطمینان حاصل کند.

 

«جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها با حدود ۱۱ هزار رای در ایالت نوادا پیشتاز است.

 

07:52/ اعتراض پسر ترامپ به عدم همراهی جمهوری خواهان با پدرش

پسر ترامپ نوشت: جمهوری‌خواهان کجا هستند؟! رأی دهندگان ما این را هرگز فراموش نخواهند کرد.

 

پسر ترامپ اندکی بعد این پست را حذف کرد.

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

 

7:51/ حساب توئیتری ترامپ مسدود خواهد شد؟

توئیتر اعلام کرد: در صورت عدم انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این شبکه اجتماعی به دلیل نقض مکرر قوانینش از تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ و در روز پایان دوره ریاست جمهوری او، حساب او را خواهد بست.

 

07:50/ پسر ترامپ: باید وارد یک جنگ تمام‌عیار بشویم

پسر رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: بهترین گزینه برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد جنگ تمام عیاری با این انتخابات سراسر تقلب، دغل کاری، دارای رای دهندگان مرده و خارج از ایالت، که بیش از حد هم طولانی شده، بشود. 

 

زمان آن رسیده که این گند کاری را درست کنیم و شبیه جمهوری موز [کنایه از کشور ضعیف و فاسد] نباشیم.

 

نتایج انتخابات کنگره آمریکا: مجلس نمایندگان ۲۰۸ - ۱۹۳ دموکرات‌ها؛ سنا برابر ۴۸

تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ کرسی سنا از ۱۰۰ کرسی آن در روز سوم نوامبر به رای گذاشته شدند و دموکرات‌ها امیدوارند که در هر دو مجلس بتوانند پیروزی را از آن خود کنند.

 

پیش از این دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان پیش بودند اما اکثریت در سنا در اختیار جمهوری‌خواهان بود.

 

نتایج انتخابات کنگره تا اینجا نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تاکنون ۲۰۸ کرسی به دست آورده‌اند و ۱۹۳ کرسی هم در اختیار جمهوری‌خواهان است. در این مجلس کنگره هر حزبی که ۲۱۸ کرسی را به دست آورد دارای اکثریت خواهد بود.

 

مجلس نمایندگان: دموکرات‌ها ۲۰۸ - جمهوری‌خواهان ۱۹۳

در سنا نیز تاکنون ۴۸ کرسی برای دموکرات‌ها و ۴۸ کرسی برای جمهوری‌خواهان شده است و هر حزبی که ۵۱ کرسی را از آن خود کند اکثریت را در مجلس علیای کنگره خواهد داشت.

 

سنا: دموکرات‌ها ۴۸ - جمهوری‌خواهان ۴۸

در همین حال بر اساس تازه‌ترین خبرها از این انتخابات، چهار نامزد زن مشهور دموکرات‌ که برای نگه‌داشتن صندلی‌های خود در مجلس نمایندگان رقابت می‌کردند، بر رقبای خود پیروز شدند. ‌

 

 

"الکسندریا اوکاسیو کورتز" از نیویورک، "ایلهان عمر" از مینه‌سوتا، "آیانا پریسلی" از ماساچوست و "رشیده طلیب" از میشیگان، که همه از اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند و در رابطه با موضوعات جنجالی مانند بیمه همگانی از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ هستند و درگیری‌های لفظی ریٔیس‌جمهوری آمریکا با آنها بارها خبرساز شده‌ بود، توانسته‌اند کرسی خود را در مجلس نمایندگان حفظ کنند.

 

بایدن: شک نداریم برنده انتخابات خواهیم شد

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عصر روز پنجشنبه به وقت واشنگتن در سخنانی در ایالت دلاوِر گفت: همه رای‌های مردم باید شمرده شود و این اتفاقی است که باید بیفتد.

 

بایدن تصریح کرد: در حال حاضر همه رأی‌ها شمرده می‌شوند و من و کامالا هریس (معاون اول بایدن) احساس خوبی در مورد مسیر فعلی داریم.

 

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: اجازه دهید را‌ی‌ها شمرده شود. شک نداریم که برنده انتخابات خواهیم شد.

 

وی در ادامه گفت: موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در حال افزایش است و این بیماری زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

 

جو بایدن از مردم آمریکا خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و تاکید کرد که فرایند شمارش آرا همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

 

ترامپ: نظام انتخاباتی آمریکا فاسد است/ رای‌های پُستی به نفع دموکرات‌ها است

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز (جمعه) به وقت تهران در سخنانی با ادعای بروز تخلف و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که نظام انتخاباتی این کشور فاسد است و رای‌گیری پُستی، این نظام را نابود کرده است.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما داشتیم در ایالت‌ها با اختلاف خوبی برنده می‌شدیم اما ناگهان برتری ما از دست رفت. اگر رای‌های قانونی شمرده شوند، ما به راحتی پیروز می‎شویم.

 

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما در ایالت کارولینای شمالی به شکل گسترده‌ای در حال پیروزی بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد.در جورجیا هم با فاصله زیاد نزدیک به 300 هزار رای جلو بودم اما آن هم کاهش یافته است.

 

ترامپ تصریح کرد: چهار میلیون رای دیگر به حزب جمهوری‌خواه اضافه کرده‌ایم که این رقم بزرگی در تاریخ این حزب به شمار می‎رود.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت: دموکرات‌ها دوست ندارند کسی آنها را هنگام شمارش آرا ببنید که دلیل آن هم کاملا واضح است.

 

ترامپ عنوان کرد: بحث این نیست که جمهوری‌خواهان برنده شود یا یا دموکرات‌ها؛ بلکه مهم این است که نباید چنین اتفاقات فاجعه باری در ایالات متحده رخ دهد.

 

وی ادامه داد: نظرسنجی‎ها کاذب و جعلی با هدف منصرف کردن طرفداران ما از رفتن به پای صندوق رای طراحی شده است.

 

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: دموکرات‌ها هرگز باور نداشتند که با صداقت می‌توانند پیروز شوند و دقیقا  به همین دلیل بود که رأی‌گیری پستی برگزار و تقلب را شروع کردند، ده‌ها میلیون رای پستی بدون هیچ گونه نظارتی سرازیر شد.

 

ترامپ گفت: در پنسیلوانیا با فاصله زیادی از بایدن برنده شده‌ام، اما این فاصله بعدا کاهش یافت و در حال حاضر برگه های رای جدیدی رو شده است و اجازه نظارت و بررسی هم به ما نمی‌دهند.

 

وی ادامه داد: دموکرات‌ها مانع ورود ناظران انتخاباتی ما به مراکز شمارش آرا می‌شوند؛ به دلیل اینکه می‌خواهند آرای ما را بدزدند، ولی ما اجازه نخواهیم داد.

 

ترامپ اضافه کرد: چیزهای وحشتناک می‌شنویم. ما نمی‌تونیم اجازه بدهیم که انتخابات به این شکل به سرقت برود، نمی‌توانیم اجازه بدهیم برای کشورمان چنین اتفاقی بی‌افتد، احتمالا یک روند قانونی طی شود و نهایتا قضات باید حکم بدهند.

 

وی اظهار داشت که شمارش چندین ایالت آوردگاه شمارش آرا تا ساعت‌ها شروع نشد تا دیرتر نشان دهند و رای‌‌هایی که بعدا رسیدند به اسم بایدن بود.

 

دونالد ترامپ گفت: اکنون آرا در پنسیلوانیا بدون اینکه زمان رای و مُهر داشته باشد، دارند خوانده می‌شود، در میشیگان آرا را کپی می‌کردند و کارکنان انتخاباتی در مقابل اعتراض ناظران گفتند، اینطور نیست و آنها را خارج کردند.

 

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما در ایالت کارولینای شمالی به شکل گسترده‌ای در حال پیروزی بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد.

 

ترامپ مدعی شد که ایالت فیلادلفیا جزو ایالت‌هایی است که تقلب زیاد و فساد انتخاباتی گسترده‌ای در آن صورت گرفته است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که با چنین تخلف گسترده‌ای مواجه است.

 

آخرین آمار از شمارش آرای انتخابات آمریکا 2020

بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند، به طوری که انتخابات امسال در ۱۲۰ سال اخیر از نظر حضور واجدان شرایط رای‌دهی، رکورد شکست.

 

روز سه‌شنبه با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم کم بسته شدند و نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود که حاصل حجم بالایی از آرای پستی است. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.

 

هنوز شمارش آرای انتخاباتی در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است.

 

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:

ترامپ: کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۴)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰)، آیداهو (۴)، یوتا(۶)، اوهایو (۱۸)، مونتانا (۳)، آیووا (۶)، فلوریدا (۲۹)، تگزاس(۳۸)، مین (۱)

 

بایدن: ورمونت (۳)، مریلند (۱۰)، نیوجرسی (۱۴)، ماساچوست (۱۱)، واشنگتن دی‌سی (۳)، دلاور (۳)، ویرجینیا (۱۳)، ایلینوی (۲۰)، کنتیکت (۷)، رودآیلند (۴)، نیویورک (۲۹)، نیومکزیکو (۵)، کلورادو (۹) نیوهمپشایر (۴) ایالت واشنگتن (۱۲)، اورگان (۷)، کالیفرنیا (۵۵)، هاوایی (۴)، مینه‌سوتا(۱۰)، نبراسکا (۱)، مین (۳)، آریزونا (۱۱)، ویسکانسین (۱۰) ، میشیگان (۱۶)

 

*از پنج رای الکترال ایالت نبراسکا، ۴ رای به ترامپ و یک رای به بایدن رسید.

 

*ایالت آریزونا که در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رسیده بود، این بار به دست بایدن افتاد.

 

*ترامپ تنها یکی از چهار رای الکترال ایالت مین را گرفت.

 

*ایالت ویسکانسین در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رسید و این بار در کنترل بایدن قرار گرفت.

 

*میشیگان هم در ۲۰۱۶ در کنترل ترامپ بود که این بار به بایدن رسید.

 

ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------