آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کره شمالی اولین تمرین شبیه‌سازی «ماشه هسته‌ای» را برگزار کرد

رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه هسته‌ای خبر می‌دهند. رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه…

بایدن اعلام پیروزی کرد/ ترامپ: هنوز نتایج انتخابات نهایی نیست



اخبار,اخبار بین الملل,پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا
جو بایدن با کسب 284 رای الکترال رسما پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 شد.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا است.

 

جو بایدن نیز در توییتی اعلام پیروزی کرد و نوشت: افتخار می‌کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش‌روی ما قرار دارد دشوار خواهد بود اما قول می‌دهم من رییس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا نه.

اخبار,اخبار بین الملل,پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

 

جو بایدن همچنین عبارت رئیس‌جمهور منتخب را به بیوگرافی خود در توییتر افزود. 

اخبار,اخبار بین الملل,پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا


 

ترامپ: هنوز نتایج انتخابات نهایی نیست

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه بعد از اینکه رسانه‌های این کشور «جو بایدن» رقیب دموکرات وی را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند، با صدور بیانیه‌ای از پذیرش شکست امتناع کرد.

 

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

همه ما می‌دانیم که جو بایدن برای اینکه به نادرستی خود را پیروز نشان دهد، عجله می‌کند و متحدان رسانه‌ای او نیز به شدت تلاش می‌کنند که کمکش کنند. آنها نمی‌خواهند حقیقت برملا شود. حقیقت ساده اینجاست که این انتخابات هنوز با تمام شدن فاصله زیادی دارد. جو بایدن رسماََ برنده هیچ ایالتی اعلام نشده، چه برسد به اینکه برنده ایالت‌های کلیدی که به بازشماری آراء رفته‌اند یا ایالت‌هایی که ستاد ما چالش‌های حقوقی مشروع ارائه داده که می‌تواند برنده نهایی را تعیین کند. برای نمونه در پنسیلوانیا، ناظران قانونی ما اجازه دسترسی معنادار برای نظارت بر روند شمارش آراء را پیدا نکردند. آراء قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی رئیس‌جمهور است، نه رسانه‌های خبری.

 

ستاد ما از روز دوشنبه پیگیرد قانونی پرونده ما در دادگاه را آغاز می‌کند تا مطمئن شود قوانین انتخاباتی کاملا رعایت شوند و پیروز حقیقی مشخص شود. مردم آمریکا شایسته انتخابات صادقانه هستند، این یعنی که شمارش تمام آراء قانونی و نه شمارش آراء غیرقانونی. این تنها راه برای مطمئن شدن از این است که افکار عمومی به انتخابات ما اعتماد کامل دارند. هنوز هم مبهوت‌کننده است که ستاد بایدن با اصول بنیادین مخالفت می‌کند و می‌خواهد رأی‌هایی شمرده شود که جعلی و ساختگی هستند یا توسط رأی‌دهندگان غیرواجد شرایط یا مُردگان انداخته شده‌اند. فقط حزبی که مشغول اقدام نادرست است، به صورت غیرقانونی ناظران را از اتاق شمارش آراء بیرون می‌کند و در دادگاه می‌جنگد تا مانع دسترسی آنها شود.

 

پس بایدن در حال مخفی کردن چه چیزی است؟ من تا زمانی که مردم آمریکا آرائ درستی را که لایق آن هستند شمارش شود و تا زمانی که دموکراسی بطلبد، توقف نمی‌کنم.

 

وکیل ترامپ: شکایت انتخاباتی از دوشنبه آغاز می‌شود

رودی جولیانی روز شنبه در حالی که بیشتر رسانه‌های آمریکایی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا معرفی کردند، در پنسیلوانیا حضور یافت و این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

 

وی مدعی شد که نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ بازرس انتخاباتی ترامپ از حق نظارت بر روند شمارش آرا محروم شدند.

 

وکیل شخصی ترامپ که پیش از این هم پیش‌بینی‌های او در جمع گروهک تروریستی منافقین موجب تمسخر شده بود، بار دیگر رای‌گیری پستی را زیر سوال برد و افزود: شک و تردیدهای زیادی وجود دارد. به طور ذاتی رای گیری پستی مستعد تقلب است.

 

جولیانی با این ادعا که تسلط  ۶۰ ساله دموکرات‌ها در فیلادلفیا باعث تاریخ طولانی تقلب انتخاباتی شده است، اظهار کرد:  به جای اینکه به بازرسان اجازه حضور در شمارش آرای پستی را بدهند، به هیچ بازرسی اجازه حضور ندادند.

 

وی مدعی شد دموکرات‌ها می‌توانستند در مرکز شمارش آرا، این برگه‌های پستی را به هر شکلی که بخواهند هک کنند و افزود: تک تک این آرا باید بازرسی شوند. آنها بازرسان را ۲ متر از مکان شمارش دور ساختند در حالیکه باید از نزدیک آرا را مشاهده می‌کردند.

 

البته وی اشاره نکرد که این اقدام به دلیل رعایت مقررات بهداشتی ناشی از همه‌گیری کرونا بوده است که غالب تیم انتخاباتی ترامپ قائل به رعایت آنها نبوده‌اند و جدیدترین آن، ابتلای مارک مدوز رئیس کارکنان کاخ سفید به کرونا در روز گذشته است.

 

وکیل شخصی ترامپ ادامه داد: خیلی ساده است، اگر چیزی برای پنهان کردن نداشته باشید، اجازه بازرسی خواهید داد. در این شهر، هیچ جمهوریخواهی اجازه دیدن برگه رای را نداشت.

 

جولیانی اضافه کرد: آنها از دور برگه‌ها را دیده‌اند که تعداد زیادی از آنها با یک خودکار و تقریبا با یک دست خط نوشته شده بودند. ما نمی‌توانیم بگوییم برای اینکه آنها را ندیده‌ایم.

 

وی با این ادعا که "این شهر تاریخ بد تقلب انتخاباتی دارد"، ادامه داد: در سراسر ایالت نزدیک به ۳۰۰ هزار برگه رای، حتی به رویت یک جمهوریخواه هم نرسیده است. در حالیکه رئیس جمهوری ۲ روز قبل جلوتر بود، ناگهان ناپدید شد.

 

کامالا هریس اولین معاون اول زن تاریخ آمریکا شد

با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، کامالا هریس، به عنوان نخستین زن سیاهپوست در آمریکا، به مقام معاونت ریاست‌ جمهوری آمریکا رسید.

 

معاون بایدن: این پیروزی به روح آمریکا تعلق دارد

کاملا هریس معاون جو بایدن در تماس تلفنی با رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: این انتخابات و پیروزی نه به من و نه به بایدن بلکه به روح آمریکا تعلق دارد.

 

وی در تماس تلفنی با رییس جمهوری منتخب گفت: بیایید کار را شروع کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------