اتحادیه اروپا: خواهان توافق با انگلیس البته نه به هر قیمتی هستیم/ هشدار درباره شکست مذاکرات برگزیت



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس شورای اروپایی
رئیس شورای اروپایی در آخرین روزهای باقی مانده برای دستیابی به توافقی تجاری با انگلیس ضمن هشدار درباره شکست مذاکرات تاکید کرد که اروپا خواهان توافق با لندن اما نه به هر قیمتی است.

به گزارش تسنیم، روزنامه "پاسایر نویه پرسه" در گزارشی نوشت: در مرحله پایانی مذاکرات درباره یک توافق تجاری اروپا با انگلیس برای دوران پسا برگزیت هر دو طرف فشارها را افزایش داده اند.

 

مذاکرات برگزیت که چند روزی است مجددا آغاز شده روز جمعه هم در لندن در پیش گرفته شد و روز پنج شنبه هم تا نیمه های شب ادامه داشت.

 

اگر با وجود این مذاکرات و تلاش های فشرده توافقی تجاری در موعد مقرر به دست نیاید موانع تجاری زیادی در آستانه تغییر سال بین انگلیس و اتحادیه اروپا ایجاد می شود.

 

به نوشته رسانه های انگلیسی مذاکره کنندگان انگلیسی از درخواست های جدید اتحادیه اروپا در مذاکرات شکایت دارند و از دید این رسانه ها این خواسته ها منجر به توقف مذاکرات شده است.

 

یک سخنگوی لندن روز جمعه اعلام کرد که مذاکرات در یک مرحله بسیار سخت قرار دارد. پیش از این هم لندن اعلام کرده بود که بندهای مورد مناقشه لایحه موسوم به بازار داخلی که اصلاح توافق برگزیت را مد نظر دارد دوباره تنظیم کرده و در روز دوشنبه به مجلس عوام خواهد فرستاد. این طرح قانونی خشم بروکسل را برانگیخته چرا که بخش هایی از توافق برگزیت قبلا منعقد شده بین طرفین را نقض می کند.

 

در این شرایط "چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی درباره شکست مذاکرات در صورت وتوی کشورهای عضو هشدار داده است. وی در این باره گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در این باره تصمیم بگیرند همان طور که طرف انگلیسی تصمیم خواهد گرفت.

 

وی افزود: این کشورهای عضو هستند که باید بله و یا نه بگویند و اگر یک طرف میز نه بگوید بنابراین ما توافقی نخواهیم داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------