مشاور امنیت ملی کاخ سفید: بایدن بر دیپلماسی متعهد است



اخبار,اخبار بین الملل,مشاور امنیت ملی کاخ سفید
مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیام حضور رئیس جمهوری این کشور را در وزارت خارجه، تعهد وی به دیپلماسی ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، سالیوان روز پنج‌شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در باره علت و پیام حضور « جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا در وزارت خارجه این کشور که قرار است تا ساعاتی دیگر انجام شود، گفت که تاکیدی بر تعهد وی به دیپلماسی است.

 

وی افزود: در حال حاضر فعالانه با متحدانمان در اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 شامل آلمان، انگلیس، فرانسه درباره برجام در حال تعامل هستیم.

 

مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: ما در سطوح مختلف دولت خود با آنها صحبت می‌کنیم، من فکر می‌کنم این رایزنی جبهه واحدی را در مورد استراتژی ما در قبال ایران و دیپلماسی مربوط به توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند و من فقط نمی‌خواهم بیش از این صحبت کنم.

 

سالیوان درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از علمیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

 

وی اضافه کرد: اما ادامه کار او فراتر از این خواهد بود. (بایدن) خواهد گفت که از  دیپلماسی برای خاتمه بخشیدن به درگیری در یمن فعالانه‌تر و بیشتر بهره می‌گیرد و دلیل انتخاب نماینده ویژه درباره یمن که امروز معرفی می‌شود هم همین است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------