آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

یکی از مدیران استیضاح ترامپ: مهاجمان به کنگره در چند قدمی «کیف اتمی» آمریکا قرار داشتند



اخبار,اخبار بین الملل,حمله به کنگره آمریکا
گفته می‌شود طرفداران ترامپ در روز ششم ژانویه و هنگام حمله به ساختمان کنگره در چند قدمی«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار داشتند که تنها ۱۴ دقیقه زودتر از اولین گزارش پلیس کنگره درباره ورود این افراد به ساختمان، از مجلس سنا خارج شده بود.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، در جلسه دوم استیضاح ترامپ که در جریان است، «استیسی پلاسکت» مدیر استیضاح مجلس نمایندگان ویدئویی را ارائه کرد که در آن دستیار نظامی همراه پنس که چمدان اتمی موسوم به «فوتبال هسته‌ای» را حمل می‌کند، دیده می‌شود که به دنبال او با عجله در حال خروج به سمت مکانی امن است.

 

این چمدان مشکی چرمی حاوی کدهای حمله هسته‌ای، مخصوص رئیس‌جمهور آمریکاست تا زمانی که دور از مراکز فرمان ثابت است، بتواند برای صدور فرمان حمله یا دفاع با جنگ‌افزار هسته‌ای از آن استفاده کند. این چمدان که به آن کیف اضطراری هم می‌گویند را یک دستیار نظامی حمل می‌کند و به همین خاطر باید این فرد همیشه نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا باشد. یک نسخه از این کیف هم همواره همراه معاون رئیس‌جمهور آمریکا حمل می‌شود تا در صورت رخ دادن اتفاقی برای وی، معاونش به آن دسترسی داشته باشد.

 

ابن مدیر دموکرات استیضاح با نمایش ویدئوی مذکور گفت: هنگامی گه آشوبگران به بالای پله‌ها رسیدند، در ۱۰۰ فوتی [۳۰ متری] جایی قرار داشتند که معاون رئیس‌جمهور و خانواده‌اش پناه گرفته بودند، و آن‌ها تنها چند فوت با یکی از درهای ساختمان فاصله داشتند.

 

«استفان شوارتز» از اعضای ارشد غیرمستقر گروه «بولتن دانشمندان اتمی» در صفحه توییتر خود نوشت «پنجمین فردی که در این ویدئو پشت معاون ترامپ از در خارج می‌شود، دستیار نظامی او است که نسخه دوم چمدان اتمی را مانند همان چمدان رئیس‌جمهور در تمام زمان‌ها همراه او حمل می‌کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------