آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سنای آمریکا با احضار شاهد برای محاکمه ترامپ موافقت کرد



اخبار,اخبار بین الملل,سنای آمریکا
سنای آمریکا در پنجمین روز خود با قطعنامه احضار شاهدان یا اسناد بیشتر برای تشریح نقش وی در یورش به کنگره موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، پنجمین روز دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در حالی برگزار شد که جیمی راسکین مدیر ارشد منتخبان مجلس نمایندگان به عنوان دادستان استیضاح، خواستار احضار حداقل یک شاهد برای توضیح درباره نقش ترامپ برای تحریک به شورش شد.

 

جیمه هررا بوتلر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که برای اولین بار شاهد مکالمه‌ای را بین کوین مک کارتی رهبر جمهوری‌خواه مجلس و ترامپ بوده است، شاهد مورد نظر راسکین است که گفته می‌شود در این مکالمه، ترامپ آشوبگران را برای تغییر نتایج انتخابات بیش از مک کارتی اهمیت می‌داد.

 

در این رای‌گیری ۵۵ سناتور در برابر ۴۵ سناتور جمهوری‌خواه، از احضار شاهد یا اسناد موافقت کردند. یکی از کسانی که با این درخواست دموکرات‌ها موافقت کرد، لیندسی گراهام بود که رابطه نزدیکی با ترامپ دارد.

 

این رای به معنای موافقت کلی سنا برای احضار شاهد یا اسناد است اما باید برای مشخص کردن شاهد خاص، دوباره رای گیری شود که آیا سنا با آن شخص یا سند موافقت دارد یا خیر.

 

پس از آنکه دادستان محاکمه درخواست احضار حداقل یک شاهد را مطرح کرد، وکیل مدافع ترامپ با عصبانی شدن از این درخواست، گفت حداقل باید بیش از ۱۰۰ شاهد احضار شوند، نه فقط یک نفر.

 

مایکل ون در وین که در اظهاراتش سعی کرد خشم خود را فرو بنشاند، گفت با محدود کردن تعداد شاهدان، به من دستبند نزنید. این پرونده امروز باید مختومه شود.

 

وی افزود: لطفا با رعایت انصاف و طی مراحل قانونی، توانایی من در کشف حقیقت را محدود نکنید. این می‌تواند یک حقه دیگر باشد؛ این موضع رئیس جمهوری(ترامپ) و من است.

 

دادگاه استیضاح ترامپ از روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه آغاز شد و انتظار می‌رفت با کوتاه شدن مدت دفاع وکلای ترامپ، امروز رای‌گیری نهایی انجام شود که حال با موافقت برای احضار حداقل یک شاهد، افزایش مدت این محاکمه حتمی به نظر می‌رسد.

 

ترامپ برای ۲ بار در کمتر از یکسال در مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام‌های «سوء استفاده از قدرت»، «کارشکنی در برابر کنگره» و «تحریک برای شورش» استیضاح شد. 

 

در دادگاه نخستین، ترامپ در سنا مجرم شناخته نشد چرا که به ۶۷ رای سناتورها نیاز است. 

 

با تغییر نکردن آرای این دوره سناتورها برای قانونی دانستن محاکمه و همچنین فراخوان شاهد، احتمال مجرم شناخته شدن ترامپ اندک است چرا که حداقل به ۱۲ رای دیگر جمهوری‌خواهان نیاز دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------